Ointressant inlägg om blod

Stod just i toan och kom att tänka på att jag ska ringa blodcentralen till nästa gång jag åker hem. Varför tänker jag på det så ofta? Till och med Benny kommer ihåg datumet till nästa gång jag får lämna (eftersom jag nämt det mer än en gång). Kommer ihåg sist jag skulle ändra tiden och jag avslutade samtalet med "tack så mycket" och hon på andra sidan bara "jo hejdå". När jag la på kändes det lite konstigt för det är väl inte jag som ska tacka? Eller.. En anledning till att det satt sig på hjärnan kan nog vara att jag fick två tre kallelser i våras som jag var tvungen att avboka pga att jag inte skulle hem vid det tillfället. Och så kan man inte lämna alla dar i veckan. Känns det inte som att de är dom som ska rätta sig efter "kundens" behov?

Men så länge jag mår bra av det, har tillräckligt bra blodvärden och allt sånt så kommer jag fortsätta lämna mina 4½dl blod två-tre gånger per år. Det går fort, är smärtfritt och man får två triss, iaf i Pite. Någon annan är i större behov av det plus att man kanske någon gång i framtiden behöver det själv?

Kommentarer
Postat av: Frun

Att jag kommer ihåg när du ska lämna blod beror inte på att du sagt det så många gånger, det beror ju självklart på att jag har så jävla bra minne!

2009-10-01 @ 16:19:20
URL: http://benice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0