24/3 -08

Och sa var det mandag.

I helgen har det varit pask. Fredag var dom lediga fran jobbet, aven idag, sa i fredags gjorde vi inte sa mycket. Alla affarer var stangda. Vi gick en promenad, sag en skitkul film och pa kvallen for jag, Agneta och Silvia pa bio och sag Juno (jatte bra film!). Ken och Greg sag rugby. Pa lordag for jag och Agneta till ett shoppingcenter dar det var vaaldigt mycket annat folk! Pa kvallen for vi till deras kompisar och at middag. Igar, sondag, for vi till Silvia och Ken och at lunch med massa andra fran deras slakt och nar dom andra hade farit hem sa stanna vi, Gabriella, Scott och Lachlan kvar tills det blev middag. Och idag har vi inte heller gjort sa mkt. Vi at potatis, sill och grasloks-graddfil till lunch! Gottttt! Fast man sakna farskpotatisen. Sen har Agneta suttit och fixat och donat med bilder pa datorn. Jag gick pa en promenad och nar jag kom tillbaka la jag upp nagra av bilderna.
Ska lagga upp mina bilder fran Brisbane senare.
Nu ska vi ta kort pa Agnetas mage :)

Ha det bra och Glad Pask allihop (i efterskott). Hoppas ni hade en trevlig helg.
Kramar

Lanken till bilderna:

20/3 -08

Jag hoppas lanken jag hade pa mitt forra inlagg fungerade for alla och att alla forstod att Agneta ar med barn! :)
Vi tankte att vi skulle lanka fran min blogg eftersom att det ar fler som laser den an Agnetas. Hoppas hon borjar uppdatera den mera nu (kann ingen press alls!).

Ska fara till det dar koala centret idag. Det ar fortfarande daligt vader, men inte lika fuktigt och varmt som det var igar.

Annars var det nog inte sa mycket nytt som har hant.
Hejhopp

Ar det ett possum djur?

For svar se:

18/3 -08

Hej hopp, da hade man levt i 19 ar.

Igar var det en lugn dag. Sag film och sen pa kvallen at vi middag och sen en god tarta. Gregs foraldrar kom over och jag fick en fin halsduk och en Cold Chisel skiva av dom! :) Vi hade tankt branna en lanad skriva, men nu fick jag ju en ny och fin istallet!
Borja kolla upp univeritets grejer ocksa eftersom dom oppna anmalningen pa internet igar. Till min besvikelse sa finns sjukskoterske utbildningen i nastan alla stader i Sverige. Och till min besvikelse for att jag inte har en blekaste om vart jag vill lasa och att det inte spelar sa stor roll, sa lange det inte heter Lulea, aven om dom har ett fracht sjukhus. Och Stockholm har jag da inte ens agnat en tanke at, for det ar nog det sista stallet jag skulle flytta till. Man kunde till och med lasa pa distans fran Lycksele! Nagon som har nagot vettigt forslag att komma med?

Idag ska jag in till stan och ga pa utstallning hade jag tankt eftersom att det inte ar sa lockande att aka till stranden nar det ser ut som att det ska regna. Och ar det inte battre vader i morgon heller sa ska jag nog till ett Koala center som ligger lite soder om Brisbane.

Ha det sa bra! Hejjjj och kram

17/3 -08

Hej hopp! Var lite mer an en vecka sen jag skrev sist. Ska forsoka komma ihag allt som hant sen dess.

Sondagen den 9e mars for mamma och pappa hemat, sa vi skjutsa dom till flygplatsen tidigt och sen for vi tillbaka hem eftersom inga affarer var oppna. Vi hyrde film som bade jag och Agneta somna till. Mandag var en lugn dag. Jag sag om filmen som vi sag sondag, laste lite och sant. Var ute och gick. Tisdag for jag in till stan en svang. Onsdag stada jag lite och sag filmer, bland annat Borat. Sen pa kvallen for vi till Silvia och Ken, Gregs foraldrar, eftersom Ken fyllde ar. Torsdag var det fint vader sa jag packa badvaskan och for till South Bank Street Beach och sola. Harligt varre. Sen pa kvallen for jag och Agneta till ett daligt shoppingcenter, men dom hade i alla fall saltlakris :) Fredag foljde jag med Silvia och for och halsa pa Gabriella, Gregs syrra. Hon bor ute pa landet 1,5 timmar bort. Verkligen jattefint dar ute! Lordag for jag in till stan och kolla pa St Patricks paraden. Sen for jag hem och da holl Agneta och Greg pa att stada huset for fullt, sa jag hjalpte till litegrann och sen pa kvallen sag vi en film. Ringde aven och gratta Kaarina som fyllde 40 ar!  Och igar, sondag sa for vi in till stan och gick pa en marknad en svang och sen forsokte dom hitta ett par jeans till Greg. Efter ett antal affarer, timmar och jeanspar provade sa hade han anda inte hittat nagot par som passade. Inte alltid latt att vara lang.. Agneta envisades om att hon skulle fa kopa nagot till mig ocksa, sa tillslut hitta vi ett lappstift (mitt forsta) som jag fick idag :) Sen nar vi kom hem hade jag sa himla ont i huvvet, men efter en stunds vila sa var det battre och vi gjorde god fisksoppa.

Jo foresten.. Tisdag innan jag for till stan sa ringde jag och boka om min hem biljett. Sa den 2 juni kl 14.30 flyger jag fran Sydney och landar i Stockholm den 3 juni 11.15. Sa har bara kvar att boka flyget hem till Lulea kvar. Som synd var blev de allt for dyrt om Fanny skulle flyga med samma flyg som jag fran Sydney (11000 kr! och jag betala 14000 t&r), men hon flyger i alla fall fran Sydney samma dag och landar i Swe samma dag, fast 7 pa morgongen. Sa nu vet alla som undrar nar vi kommer hem, tex du Sara :)

Kanns inte som alla andra sjuttonde mars jag har varit med om i mitt liv, haha. Ar valdigt tacksam for att Agneta och Greg forsoker gora de basta av dagen. Hon ska till och med kopa en tarta och skulle ha mig till att bestamma sort och allting..  Hade inte ens forvantat mig en tarta, sa det var himla kul. Och sa kommer Silvia och Ken over pa middag och sen saklart tarta :)

Det regnar idag.. trakvader! Ska ga ut en svang och sen duscha och se film! Kommer nog fylla min dag med film tills dom andra kommer hem.
Ha det sa bra! Kramar

8/3 -08

Hejhopp! Här packas det för fullt. Dom verkar då få plats med allt även om dom har tredubbel så stor packning nu än när dom kom. Mycket beror ju på att jag skickar hem en hel del, men nog har dom varit bra shoppare också. Som i torsdags när vi var på ett skitstort shoppingcenter (kanske de största i Australien?) och pappa fick syn på en skjorta som han tyckte var så snygg.. så han gick då i alla fall och prova den och han tyckte fortfarande den var snygg. Så han köpte, hör och häpna, en skjorta för 80!! dollar. Och före de var han för snål för en t-shirt för $10. och sen skulle han ju ha en slips till så då hitta vi en bra för $30! Kan fortfarande inte fatta att han gjorde de, haha!
Före vi for på shopping i torsdags så var vi kulturella och gick på museum inne i stan. Var faktiskt mer intressant och kul än vad jag först trott.
Fredag for vi upp till vackra Noosa. Först gick vi runt i national parken. Himla vackert var det! Vi såg massa surfare (bland annat tjejen som varit världsmästare 8 gånger) och så fick vi syn på delfiner! Lite häftigt! Sen låg vi på stranden och lapa lite sol och bada lite bland vågorna. Sen på eftermiddagen for vi hemåt och gjorde oss i ordning för att sedan gå upp till Ken och Silvia, Gregs föräldrar, för att äta god middag. Gregs syster och hennes man och barn var också med. Trevligt värre!
Idag har vi också varit till stranden och legat där mitt på dagen. Var till en strand söder om Mooloolaba. Vågorna var dom störta vi sett hittills men det var himla kul att bada ändå. och brun/bränd har man också blivit. Ser ut som en tomat i fejjan nu. Meeeeeenmen.

Ja så nu flyger dom iväg till Sydney i morgon bitti klockan 9 och får vänta där i drygt 4 timmar innan dom flyger vidare. Nog känns det ju såklart tråkigt! Men det är ju samtidigt inte så länge kvar innan vi kommer hem igen. Ska föresen ringa och höra om flygbiljetter hem på måndag hade jag tänkt.
Måste bara hitta på något att göra under dom 3 veckorna som jag har här i Brisbane innan Fanny kommer! Längtar massor tills vi ska ut å resa! Kan du inte komma en vecka tidigare ;);) Men tiden går fort, hipps vipps har 3 veckor gått och hon är här. Hade tänkt fara och bo på ett backpackers i Mooloolaba några dagar under den tiden, har bara inte bestämt mig för något datum ännu.

Ska gå och spendera kvalitetstid med min familj/släkt. Hoppas allt bara är bra där hemma! Kramar

Har lagt upp lite mer bilder. Fick slut batteri fredagkväll så hann inte ta så mycket mer bilder. Men lite i alla fall - bättre än ingenting.

5/3 -08

Onsdag eftermiddag. Har hållt på att packa in i den stora ryggsäcken nu, men va tusan behöver man för 3 månader? Och vad behöver man inte? Har garanterat med mig för mycket av nått, men de verkar ändå bli massa plats över. Bra ursäkt till att få shoppa efter vägen! Har däremot kläder som jag gärna skulle vilja ha med mig, men dom känns nästan lite för "fina" när man ska resa runt. Jaja. Dom finns ju kvar när man kommer hem.

Ska väl berätta om vad som hänt sen sist jag skrev. Lördag for vi till ett berg här i närheten där man hade en jättebra utsikt över city. Det var där som Greg fria till Agneta också. Rolf med familj och Mariella och Lars vet vilket berg jag menar. Sen for vi till Botaniska trädgården och sen till nå ställe där vi åt lunch. Efteråt skjutsa vi hem Greg eftersom vi andra skulle fara och turista i Redcliff, ett ställe som han visst hatar.

Söndag for vi upp till ett annat berg, norr om Brisbane och nära Autralia Zoo, där man hade en jättebra utsikt över "Glasshouse mountains" och så gick vi i en regnskog en sväng. Såg tyvärr inga små kängurur med råttansikte där i skogen, men såg en i alla fall på bild. Sist när dom var dit hade dom visst sett några stycken. Efter det for vi till ett ställe brevid och käka lunch. En mysig liten stad, eller vad man ska kalla det, men massa små affärer. Några affärer senare och med mättande magar for vi ner för bergen och ner till kusten, närmare bestämt till Mooloolaba beach. Bytte om i Agneta och Gregs kompis lägenhet och gick och bada och sola i några sköna timmar på eftermiddagen innan bilen styrde hemåt igen.

Måndag for jag, mamma och pappa ner till Gold Coast till en strand söder om Surfers Paradise. Vi körde igenom stan och den var full med höga skyskrapshotell för alla turister som söker sig dit. Vi stanna inte på stranden så länge eftersom det var mitt på dan och nästan för varmt och det tog längre än vi trodde att köra dit. Men på vägen hem stanna vi till på Ikea! Köpte knäckebröd, godis, inlagd sill och nyponsoppa!
Tisdag, igår, körde vi tillbaka våran hyrbil till stan och sen gick vi in i alla turistaffärer och köpte souvenirer. Och idag är de packar dag.

Hoppas alla nu har sett bilderna som jag lagt upp. Kommentarer skulle också gärna uppskattas! Jag hoppas att jag också kan lägga upp några av bilderna som mamma har tagit. Får se hur mycket utrymme som är kvar.

Ha det så bra allihop! Kramar

4/3 -08

Har lagt upp bilder. Det är två album, ett med bilder före mamma och pappa kom och ett sen dom kom. Skriver mer sen om vad vi gjort. Hoppas allt är bra!