27/4 -08 Cairns

Igar kom vi till upp till Cairns kring 2 eller nagot sadant pa eftermiddagen. Vi lag vid poolen en stund och sen at vi mat och sen umgicks vi med Emilia och Ola. Sluta med att vi gick ut inne i stan och dansa lite grann :)
Idag har jag legat vid poolen hela dagen medan Fanny har varit inne.. Ikvall blir det nog lugnt och i morgon ska vi till lagunen som ligger inne i stan.
Pa onsdag far vi upp till ett stalle norr om Cairns, Port Douglas, och sover dar tva natter innan vi kommer tillbaka hit for tva natter innan vi flyger vidare.

Hoppas alla som ville kunde se bilderna som jag har lagt upp.
Har inte sa mycket mer att beratta eftersom vi inte har sett sa mycket av staden annu och det ar som pa dom flesta stallen - vackert och varmt.

Kramar

26/4 -08 (nattetid), Mission Beach

Har just lagt upp bilder fran nar jag hoppa fallskram. Sa javla kul det var! Helt javla ofattbart alltsa! Det maste upplevas sjalv for att man ska forsta hur det kandes. Nar man val var dar uppe och man bara foll och foll och foll sa var det kallt, sa tur att man foll till det varmare.

Idag (eller igar) var vi och gick i regnskogen och eftersom det ar en rod dag har i Aus sa gick det inga bussar, sa vi fick ga tillbaka och allt som allt tog oss typ mer an 3 timmar. Och lunch missa vi ocksa. Men det var kul anda! Ben, en kille fran Seattle USA, foljde med oss.. Haha lustig kille :)
Sen har i eftermiddag har vi inte gjort sa mycket. Umgatts med folk och sadar.
I morgon pa formiddagen kl 11 gar bussen vidare for oss upp till Cairns dar vi forst ska sova i 4 natter, sen i Port Douglas i 2 och sen 2 natter till i Cairns.

Gillar verkligen Mission Beach! Mycket beror nog pa att hostlet vi bor pa ar sa himla bra! Man far en lite mer "hemmakansla" an i valiga fall.

Ha det sa bra allihop! Kramar

Bilderna fran hoppningen ar pa sida 3 och 4 i detta album:
Fallskarmshoppning

23/4 -08 Mission Beach

Igar kom vi till Mission Beach pa eftermiddagen. Emilia och Ola bor pa samma stalle, sa vi umgicks med dom PLUS att jag och Fanny boka fallskarmshoppning!!!!! I morgon kl 10 kommer dom och hamtar upp oss och sen galler det! 14000FT och 60 sekunders fritt fall!!! Det pirrar redan i min mage!

Idag har vi inte gjort sa mycket. Vi hade tankt tvatta tidigt pa morgon, men da hade dom en dum regel om att man inte fick tvatta fore kl 12 for att dom skulle tvatta annat.. Sa vi for in till samhallet och gick pa "stan". Handla lite mat och sant, sa ikvall ska vi grilla kyckling tillsammans med E&O och ata sallad till. Sen i eftermiddag har vi tvattat, badat i poolen (skratta massor at en jankare som borja prata med oss) och sa gick vi och kopte kakmix sa vi kan baka en kaka at Emilia som fyller 20 imorrn! foresten forsta stallet som vi bor pa som har ugn. Har kan man da absolut inte bada i havet eftersom det finns krokodiler i vattnet! Fanny sag forovrigt en illgron groda i duschen nyss.

Kommer nog att skriva mer i morgon om varat hopp. Kan knappt fatta att vi ska gora det, heh. Sen far vi en dvd och foton pa alltihop, eller vi maste ju saklart betala for kalaset.

Har lagt ut lite bilder i tva album om det intresserar nagon. Ha det sa bra! Kramar

Bilder fran Brisbane, mars
Bilder fran varan resa, april

21/4 -08 Magnetic Island

Sa var vi pa annu en paradis o! Vi kom igar mitt pa dan med fargan fran Townsville och har mest tagit det lugnt och njutigt av det fina vadret och den underbara omgivningen. Vi bor pa base i Nelly Bay och igar tog vi en promenad till Picnic Bay. Aven har ar det for mycket stingers for att fa bada i havet, vilket ar riktigt synd eftersom det ar skon temp i det.
vi kom hit en dag senare an vad vi forst planderat, men det var for att vi gick pa en NRL match (rubgy league) i Townsville lordag kvall, Cowboys vs. Warriors. Det var kul att ha sett det live, aven om man ser battre pa tv.
Idag har vi legat pa stranden pa formiddagen och sen har vi atit lunch.. vi stressar inte direkt ihjal oss :P
I eftermiddag blir det nog en promenad at det andra hallet av on och i morgon pa formiddagen maste checka ut och bege oss tillbaka till fastlandet for att sendan ta bussen upp till Mission Beach. Dar stannar vi i fyra natter for att sedan resa vidare upp till Cairnsomradet. Mandagen den 4e maj lamnar vi daremot underbara Queensland for NT och Alice Springs. Bavar for kylan nere i South Aus, Vic och NSW nar man val kommer dit. Har inte sa manga varma plagg med mig..

Om det inte gar att ringa till mig ar det nog for att jag inte har nagon tackning har pa on och for nagon dag sedan hade jag slut batteri. Gissar att mamma har forsokt att ringa i helgen eftersom hon far till Helsingfors idag och kommer hem fredagkvall. Hoppas du far en trevlig resa!

Idag har vi for ovrigt levt i ryggsack i tre veckor och vi har sex veckor kvar innan vi lamnar landet.

Nu ska jag ga ut igen. Ha det sa bra allihop! tack foresten for kommentarerna! uppskattat.
Kramar

hejhhhehehe

faktafanny.pixbx.se var det visst!

hejhopp igen

Eftersom jag inte kan maila ville jag bara saga till Agneta att det ar himla kul att se bilder pa den vaxande magen!
Tankte ocksa saga att Fanny har lagt upp nagra bilder fran varat resande pa sin pixbox (ga in pa www.pixbox.se/faktafanny).

Ha det sa bra! Kram

16/4 -08 Townsville

Idag kring halv 2 kom vi fram till Townsville efter nagra timmar pa bussen (dom visa Dirty Dancing!!!). Vi fick skjuts upp till hostelet och efter det gick vi och handla mat. Laga god spaghetti och kottfarssas. Men daremot ar rummen ganska ruttna.. sant som gor att man far hemlangtan.
I morgon ska vi upp pa en STOR kulle dar man visst kan se hela Townsville och allt sant dar. Sen pa eftermiddagen har vi ocksa stora planer, heh, sa vi far se vad som hander. Samma sak galler pa fredag. Pa lordag daremot aker vi ut till en o har utanfor, Magnetic Island, dar vi ska sova i tva natter. Vi hade tankt aka dit redan pa fredag men eftersom dom har "Full moone party" dar da sa hade priserna gatt upp med det dubbla. Kanske vi tar Agnetas rad att hyra en cykel for att kolla runt lite grann. Sen pa mandag tar vi fargan tillbaka till fastlandet for att sen pa eftermiddagen hoppa pa bussen igen och aka upp till Mission Beach. Eftersom jag ar lite sugen pa att hoppa fallskarm sa ska vi kolla upp det i Mission, for det ska visst vara ett himla fint stalle att gora det pa. Det dar med bungyjump ar jag lite for feg for.

Vi ligger fore med planeringen, lite i alla fall. Vi boka just sangar i Sydney for vara tva sista natter i Australien! Och nu maste vi kolla upp boende for Cairns och sen Alice Springs ocksa.

Kan inte logga in pa min mail pa dom har sega datorerna! Som vi sa har om dan -vi kommer nog att sitta ett bra tag framfor datorn nar vi kommer hem till speed Sverige!

Va kul att aka skoter i Svensbyn Josse! Later superharligt! Men det ar faktiskt ganska skont har med! Bara lite hemlangtan..

Hoppas alla mar bra! Kramar fran Townsville

15/4 -08 Airlie Beach

Hejhopp! Nu ar vi i Airlie Beach. vi kom hit fredag morgon, efter en 13 timmars lang nattbuss resa, och vi aker vidare upp till Townsville i morgon.
Sen sist jag skrev har vi hunnit med att vara till Fraser Island i 3 dagar och tva natter (taltat och akt 4wd). Andra dagen gick varan bil soder halv 8 pa morgonen sa vi fick sitta och vanta pa en ny i 5 timmar och andra dagen var vi gaanska trotta. Men det var en valdigt vacker o och vi hade skitkul om kvallarna! Men det dar med bilen forstorde stamningen litegrann.. Det var da skont att komma fran sanden sista dagen! Den kvallen tod vi nattbussen upp till Airlie. Sa fredag var vi ganska sa jattetrotta hela dagen. Vi tvatta och sov i stort sett. Vi laga ocksa middag i tva timmar eftersom koket har ar bland de samre! Sen lordag eftermiddag gick vi ner till hamnen och hoppa pa katamaranen (eller hur det nu stavas) och akte ut till South Molle Island dar vi skulle sova tva natter (men 100 andra pers). Verkligen skitkul!! Andra dagen akte vi till White Heaven Beach, som visst ska vara den tredje vackraste stranden i varlden, och snorkla lite bland fargglada koraller och fiskar. Sen pa kvallen var alla igang igen :D Och igar akte vi till ett annat stalle och snorkla igen innan vi begav oss tillbaka till Arilie Beach. Helt underbart var det!
Idag har vi tagit det lugnt vid lagunen (eftersom det ar for mycket maneter och annat farligt for att bada vid stranden) och nu sitter vi har. Ikvall blir det nog att umgas med Emilia och Ola eftersom vi skiljs i morgon igen.

Kunde foresten inte lagga upp bilderna sist.. det bara sket sig. Ska forsoka igen sa fort jag kan!

hoppas allt bara ar bra med alla! Jag tycker det ar sjukt underbart har i den tropiska varmen!
Manga KRAMAR

7/4 -08

Har just bokat flyg mellan Cairns och Alice Springs. Kanns skont att inte behova sitta pa en buss i tre dagar (man stannar efter vagen och sover pa hostel) eftersom vi ska aka buss fran Alice Springs till Adelaide, vidare till Melbourne och sa vidare. Det var inte sa mycket dyrare heller att flyga an att aka buss.
Haller pa att ladda upp bilder, tar en liten stund. Men nya bilder ska ni fa se!

Nu har vi sovit varan sista natt i Rainbow Beach. Igar var det lite ostadigt vader hela dagen, regn till och fran, sa vi tog det mest lugnt hela dagen. Pa eftermiddagen skulle vi ga upp till en sandbank och kolla pa solnedgangen och nar vi precis tagit nagra bilder sa borja det STORTregna! Nar vi hade sprungit halv vags sa tog vi skydd i en trappuppgang till na lyxlagenheter. Ja som ni kanske fattar sa fick vi inte se nagon solnedgang eftersom att hela himlen var svart, men regnet i sig var en upplevelse.
Vi sitter och vantar pa bussen som ska ta oss norrut till Hervey Bay dar vi ska ga pa ett info mote pa hostelet i eftermiddag kl 3 angaende campingturen vi ska gora pa Fraser Island i tre dagar (fran tisdag morgon). Nar vi kommer tillbaka pa torsdag eftermiddag sa ska vi vanta pa nattbussen, som gar kring 8, och aka vidare till Airlie Beach dar vi anlander kl 9 pa fredag formiddag. Sen pa lordag ska vi pa en tre dagars seglarutflykt, men man sover pa fastlandet.

Fanny fick arva min solhatt som jag fick av Greg eftersom jag anda aldrig kommer att anvanda den. Hon kasta bort sin egna.

Vad kan jag mer skriva om.. Jo, inatt bodde de na jatte jobbiga killar i varat rum (dom var jobbiga i morse nar som skulle fixa sig i ordning). En av dom visade ingen respekt alls for vattenrestriktionen som finns, utan stod i duschen i 30 min.. och han hade ju verkligen jattelangt har ocksa, NOT. hahbsfsnjka**nfs# irlandare.
Vet inte om jag har berattat om svenkorna vi har traffat. Ola och Emilia heter dom och kommer fran Skane. Dom lamna oss igar och for till Hervey Bay, men vi kommer att traffa dom igen i eftermiddag nar vi kommer dit och dom ska aven ut till Faser Island samtidigt som oss.

Lankar till bilderna sa fort jag lagt upp dom. Ha det sa bra! Kramar

5/4 -08

Idag ar det stralande sol igen. Klockan ar 10 och vi ska strax ga ner till stranden. Vi har just bokat flyget hem fran Stockholm till Lulea. Forsoker hitta na bra satt att ta sig fran Cairns till Alice Springs ocksa, men jag far aldrig fram na datum for bussar.. Kanske det kostar nastan lika mycket att flyga, hoppas hoppas!

Ptjaa.. vet inte rikitgt vad jag mer ska skriva. I eftermiddag ska vi ga till nagon sandbank och kolla pa solnedgangen. Man kan visst se Fraser Islands syddel fran Rainbow Beach ocksa.

Ha det sa bra! Kramar

Hej hopp Sverige! 4/4 -08

Och sa var vi antligen pa vag! Vi befinner oss just nu i Rainbow Beach (vi kom idag kl 12) och fore det har vi varit i Noosa sen i mandags. Dar var det skitvackert, precis som forra gangen jag var dar, och vi hann med ganska mycket. Tisdagen var vi pa surflektion tva timmar pa formiddagen (skitkul!) och pa eftermiddagen gick vi en langpromenad i den vackra nationalparken. Vi boka aven ett paket som inkluderade en 4wd tur till Fraser Island tva natter och tre dagar och en segeltur till Whit Sundays tva natter och tre dagar = typ 6 natters gratis boende, tva gratis middagar pa backpackers restaurangen i Noosa, en till surfing lektion (som vi gjorde onsdag formiddag) och kajak hyrning, som vi gjorde onsdag eftermiddag. Man paddla omkring i Noosa bland alla lyxhus, skit lackert! Igar torsdag for vi till en av dom vackra stranderna i nationalparken. Hade med oss lunch sa vi kunde ligga dar hela dagen :)
I morgon ska vi bara ligga pa stranden och sen ga upp pa na stalle och kolla pa solnedgangen. Rainbow Beach ar ett litet stalle med 1000 invanare, sa det finns inte sa mycket att gora i sjalva samhallet. Men vi ska i alla fall relaxa har till pa mandag mitt pa dagen nar vi aker visare till Hervey Bay dar vi ska utga ifran till Fraser Island (varldens storsta sando).

Hoppas allt ar bra med er hemma. Har leker livet och jag njuter!