Sköndag

Har jag berättat att jag har en ny granne? Kanske inte.. Hon heter i alla fall något på R, är 35 år, kommer från Sri Lanka och jobbar på universitetet med att utveckla bioenergi, eller nått sånt = hon har pluggat en masssa år på universitetet både i hemlandet och några år i Italien = hon är smmaaart?! Har träffat henne några mornar i köket i veckan och hon hade några frågor som snabbt fick ett svar. Fredag morgon bjöd hon på fruktkaka som hennes morbror hemma i Sri Lanka bakat, de ni! Ibland knackar det lätt på min dörr och på andra sidan står söt-R med en fråga (hon pratar engelska med indisk brytning). Ska även visa henne runt på Ica någon dag.. Ojjj vilken granne jag är allså!
Bara ett kort utlägg om min granne..

Helgen som sådan har varit bra. Jag fick främmande fredag lagom till jag skrivit klart provet. Vi gick på stan, åt lunch med Sofie och Jon, shoppade och mådde bra i solen. Lördag gick i lite i såna där tråkiga killaffärer (jula, behöver jag säga mer?) och hälsade på Sofie och Jon på Mhem. Idag åkte vi ut och kollade läget i Holmsund. Där var det riktigt fint, även om dom också hade en sån där ful pappersfabrik som vi har hemma i Pit-stan.
Sen ikväll åkte mitt främmande hem och jag storstädade korridoren tillsammans med mina grannar = det blev fiiiint!

Hade nog inte så mycket mer att berätta faktiskt. Jag har sovmorgon i morgon och sen börjar andra delen av mördar kursen! JO! Vi fick tillbaka resultatet från tenta nr 2 idag och jag klarade den! Skööööönt!

Hoppas ni orkade läsa allt om mina grannar. Om inte? Bättre lycka nästa gång Lotta.


Kommentarer
Postat av: Kjelle-Brelle

Grattis på högtidsdagen



Kram och sköt om dig

2009-05-12 @ 07:45:28
Postat av: Anette

Hejsan !

Grattis på namnsdagen och grattis att du fixade tentan...bra jobbat! Hoppas du får en fortsatt bra vecka.

Kram från...Anette.

2009-05-12 @ 20:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0