Noterat

Här i Umeå finns det fler utlänningar än vad det finns i Piteå, i form av utbytesstudenter med mera.
Ikväll när jag cyklade hem från sjukhuset så mötte jag en tjej som bar slöja (eller vad kallas?) som satt tätt åt på huvudet. Hon pratade i telefon och den hade hon kilat fast mellan örat och slöjan, vilket jag tyckte var en smart grej! Båda händerna fria och ingen rädsla om nackspärr efter att ha klämt fast telefonen mellan örat och axeln.

Ikväll och i eftermiddag har jag gått ganska mycket med en skit härlig sjuksköterska! Fått se lite läkemedel och såna grejer. Fixade även en tid då jag kan vara med på operation!!! Antingen nästa måndag eller onsdag, en tonsill operation (halsmandlarna). Sweet.

I morgon efter middag kommer föresten mamma (jag fick byta till kväll på onsdag). Så det kommer bli ett besök på bland annat Rusta, Maxi och andra bra affärer. Eftersom hon kommer hyffsat tidigt i morgon så hinner vi nog med ett besök till stan på onsdag, om hon vill.

Nåväl, nu ska jag sova. Tja!


Kommentarer
Postat av: Agneta

Ser att du nu har upptackt "charmen" med att bo i korridor. Sjalv sa delade jag kok med 6 kineser, 2 greker och en tjej fran turkiet nar jag laste i England. Det var guld for de gillade alla att laga mat sa man fick alltid provsmaka en massa smaskiga saker. Jag hatar ju att laga mat sa det passade ju bra.



Hoppas att du och din mamma far det mysigt nar hon kommer och halsar pa. Halsa sa mycket fran mig.



Kramar, Agneta (en utlanning i Australien - fast utan Burkha tror jag det heter. Kanske borde skaffa en for jag har inte bluetooth pa min mobil).

2009-02-24 @ 12:25:18
Postat av: Anette

Hej på dig...Jag vet var din brevlåda bor.

När vi bodde i Sollentuna så såg man många med slöja på huvudet, inte nog med det, de hade heltäckt slöja med bara ett litet nät för ögonen. Det kanske vore något för dig som bor i norr så slipper du få flugor och knott i ögonen när du cyklar.

Ha det så bra och hälsa till min gulliga faster också.

Många kramar till er från...Anette.

2009-02-24 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0