Kålsallad

Vi fick just tentaresultatet för tentan vi skrev i Psykiatri och jag klarade den!
Eftersom det var rätt tungt i skolan efter nyår (var sjukt less skolan) har jag haft en del saker hängande, så det känns riktigt skönt att ha klarat den på en gång!



Från en sak till en annan. Igår kväll när jag kom hem gjorde jag coleslaw.
Det är enkelt, går fort, är gott, går att äta till princip allt, står sig bra några dagar i kylen och.. Behöver ni fler positiva ord?

Finns flera olika recept på nätet med stor variation på ingredienser, men jag gjorde såhär;

1 kålhuvud - jag tog ett halvt litet
1 stor morot
Använd med fördel en matberedare för att riva moroten och skiva kålen i tunna skivor. Finns ingen matberedare - använd osthygel till kålen. Då går det tyvärr inte lika snabbt.. 

Lägg i en stor bunke och blanda med;
2 dl turkiskt yoghurt,
1 dl majonäs (inge light skräp),
salt, peppar och så tog jag lite råsocker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0