På tur i skogen

Eftersom jag får mina ryck med uppdateringar så hinner det hända en del däremellan.

Den här gången har jag till exempel hunnit med några dagar i Umeå. Det var jättekul att träffa glada kompisar/kombosar och mindre kul att gå på dåliga seminarier. Men eftersom jag måste göra en mjukstart efter 3 månader hemma i Piteå tog jag sällskap med snygg-svägerskan som skulle köra hem redan igår. 

Daniel hade varit ut i skogen med jobbet igår och inspirerade mig att åka ut en sväng, och detta jag gjorde idag då kvicksilvret endast visade -5 grader. Tog med mig Ds Tegnäs (skogsskidor som jag aldrig provat förr) och hundarna och körde mot just skogen.
Även om jag blev frustrerad över de för stora bindningarna som hela tiden lossnade, ångrade att jag glömde GPSen hemma och bara hade en hund som lyssnade var det riktigt härligt!




Ja morbror Rolf, vi lever ett riktigt hundliv! Eftersom de är jakthundar så som kräver mycket stimulans för att de sedan ska kunna vara lugna när de är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0