Första dagen

Första dagen på praktiken och jag gick med en sköterska som nog inte förstår att alla inte vill stå med henne på balkongen och röka.. Fick även kommentaren om att "det är inte lätt att veta vad man vill med livet" när jag berätta att undersköterskeyrket och att fasta på ett boende inte var något för mig. Men hon missuppfatta det säkert som att jag såg ner på dom, vilket är helt fel! Är väldigt imponerad av de som väljer den yrkesbanan - även om det inte är något jag vill göra resten av livet. I och med utbildningen har jag fler valmöjligheter både för utveckling och yrken.

Sofie, står det om demens i Kirurgiboken?

Nu ska den rena tvätthögen hängas undan.

Kommentarer
Postat av: s.

jag har inte kirurgiboken..

2010-10-20 @ 16:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0