Grannen Kennedy

Grannen har redan åkt hem för sommaren och "det är as-tråkigt i korridoren" (som Maeve själv hade sagt det).

Tänkte i alla fall kopiera från ett inlägg av Maeve själv. Hon skrev det efter första gången Maja var här.



Maja the Star!
Jag har skrattat åt den här bilden hela dan. Kanske för att allt stämmer - blicken, tänderna och håret. Detta är Maja, Lottas ögonsten, som bodde i korren förra veckan. Hon var en jakthund innan hon förvandlades till karaokestjärna. Efter det blev hon sig aldrig lik - snarare en blandning av räv och rättika - något som Lotta var tvungen att neka när internationella studenter seriöst frågade "is it a fox or a dog?"



Det sista är faktiskt sant. En utbytesstudent frågade mig det en kväll utanför vår port. Ångrar än idag att jag sa att det var en hund..

Kommentarer
Postat av: farbror mejv

Ha! Nu har man kommit långt, nästan journalistnivå - när mitt blogginlägg kopieras till en annan blogg. Men det är kul, Majas stjärnstatus borde spridas! Nästa gång kör vi karaoke i korridoren. Vad kul att du handlar sprit Baby. Jag har haft en vit vecka men ikväll blir det fanta och rosé! Botten Upp. Daddy loves you.

2010-05-28 @ 10:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0