Formbeställning och 4 veckor kvar

Förra veckan bakade jag Leilas kladdkaksmuffins och var tvungen att göra de i tråkiga pappersformar med texten "Muffin" på eftersom Coopen inte ens hade vanliga aluminiumformar.. Men skickade just iväg en beställning på fina formar från Kakburken, bland annat guldiga och de gröna (som länken visar). Eftersom kakan blev succé över midsommarhelgen ska de bakas igen så fort formarna kommer hem!

Midsommarhelgen spenderades mestadels på sjukhuset för min del. Men vi började helgen redan torsdag med en trevlig och god middag tillsammans med Emmeli, Micke och Mio, som kom hit och åt med oss.
På midsommarafton hann jag njuta av det fina vädret med min favorit innan det bar av till en kväll på jobbet. Vi satt i solen, åt en jättegod lunch (tack vare Sofies recept) och fikade fika för första gången på väldigt lääänge!
Lördag kom föräldrarna hit, efter att jag slutat jobba, och åt middag med oss. Vi hann även med ett snabbt besök hos Lintu, som nu är 4 veckor gammal! Alltså bara 4 veckor kvar till han kommer hem till oss!! Och igår var vi och hälsade på Ds mamma och sambo, som bjöd på riktigt god frukost. Sen bar det av till jobbet igen..

Sitter just och läser lite om valpar och vad man ska tänka på de första veckorna de är hemma. Bland annat;
  • En ung valp har ingen kontroll över sin blåsa och behöver urinera omedelbart efter att den har ätit, druckit, sovit eller lekt. På natten behöver den rastas minst var tredje timme. Oh herregu. Tur Daniel har semester!
  • Bestraffa den inte om det händer en olycka - tryck aldrig ner nosen i avföringen (no shit sherlock..!) och skäll inte på den. Valpen förstår inte det och kanske lär sig att uträtta sina behov när du inte är i närheten.

Istället för bilder får ni se ett filmklipp på killarna;

 

Idag har jag varit ledig, väldigt ledig. Har sovit länge (i och med att vi var uppe sent och såg Paranormal Activity - att rekommendera om man gillar läskiga filmer! Ej att rekommendera om man ska sova ensam i en mörk källare..), suttit i solen och hälsat på Anna i Böle. Där bjöds det på jordgubbar, mer sol och surr. En riktigt trevlig eftermiddag!


Kommentarer
Postat av: farbror mejv

Det är ju bit i guldklimpen! Kan ni inte lägga upp en video på min kareokestjärna också? Jag saknar henne så!

2010-06-30 @ 15:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0