När någon dör.

Min farmor Vera är nu en fin ängel i himmelen. Kvart över 3 i eftermiddags tog hon sitt sista andetag, med fem av sina sju barn runt om sig.

Jag har aldrig haft en jättenära relation till henne, som vissa andra kan ha till deras far/morföräldrar. Men när jag gick på gymnasiet och hon bodde på Västergatan hade jag som mest kontakt med henne. Det var tyvärr då hon började bli mer "gammal" också. Fast på grund av ett hjärta strakt som stål, tror jag mer eller mindre, har hon levt längre än vad många trodde innan förra sommaren.
Träffade henne senast i fredags och även om det var väntat och att hon har det bättre nu kan jag tycka att det är rätt jobbigt att inte vara hemma just nu.

Hoppas du har det bra nu med Per, farfar och alla andra. Jag tänker på dig och sörjer din bortgång. Vila i frid!



Kommentarer
Postat av: bror

farmor har det nog bättre nu än på länge

2010-02-12 @ 15:14:31
URL: http://hamptjärn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0