Jokkmokksskogen

Moster Lisbeth skrev en kommentar om att jag har slutat festa och bara myser i fjällen och hon har delvis rätt. Gångerna jag har varit ut i sommar kan man räkna på två fingrar, vilket är det lägsta antalet sedan jag var sjutton år, medan antalet fjälltripper slutar vid ett finger. Men i morgon bär det av igen! Inte till kalfjället denna gång, men till Jokkmokks inre skogar.

Skogsfågelpremiären äger rum på onsdag och Daniel frågade tidigare i sommar om inte jag och Lintu (även kallad Lillgrus) också ville hänga med och vi var inte sena att tacka ja. Men eftersom det ska sättas upp militärtält och rekas marker åker vi redan tidigt i morgon på förmiddagen. När vi beger oss ner mot kusten igen får framtiden visa, men det lutar mot lördag-söndag någon gång.
Så länge har jag nog aldrig tältat förut.. Håll tummar och tår för att vi inte behöver frysa dagtid! Under nätterna får kaminen göra sitt.

Lillgrus, som faktiskt är och var viktigare än vilket pdol som helst i livet, har inte bara ändrat mitt liv på så vis. För i sommar har jag varit fler gånger på Djurmagasinet än jag har gått på stan.. Men har en känsla av att det kommer bli ändring på det igen när jag börjar hänga mer i Ume igen.. Eller vad säger laget?

På tal om Ume.. Får ångest när jag tänker på att "bara" spendera helgerna i Pite. För tänk vad bra man mår av att träffa Daniel och hundarna varje dag, ha nära till Svensbyn och dessutom andas in prutt-lukt hela dagarna - i alla fall jag! Men förra skolåret gick hyffsat fort och så kommer även detta att göra! Dessutom håller finaste Daddy på att styra en lägga i innerstan Ålidhem. Så slipper jag korreköket och får äran att träffa henne varje dag så kommer nog läsåret gå som smort.


Ni kan ju förvänta er att nästa inlägg dröjer i och med att vi åker bort.. Kram!


Två av mina älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0