Det som händer

Samtidigt som det inte händer så mycket här hemma på Storgatan gör det faktiskt det!

- Lintu växer så det knakar. Han har börjat få röra sig mer fritt i huset och upptäckte idag, till mattes besvikelse, att skosnören är goda..

- Maja skäller fina ståndskall i skogen så att husse har fått skjuta 5 fåglar på 5 dagar efter premiären. Vi har avsmakat en tjäderhöna och en orrtupp - båda smakade fantastiskt! Senast nu som matlåda till lunch.

- Skolan har börjat om, men eftersom jag har ångest skjuter jag upp min resa ner till på söndag. Då blir det en tredagars i Umeå för att sedan åka hem drygt en vecka igen.

- Jag har sagt upp mig från Korrelivet och ska på kollektivare under resten av utbildningen! Signerade ett kontrakt idag på en 4a med kök på 98kvm. Den har ett stort vardagsrum och två toaletter. Jag ser fram emot att slippa den äckliga korridoren och bo tillsammans med Maeve och Bastian, båda från korridoren, och ett rent kök. Vi ska kanske också köpa en diskmaskin som redan står i lägenheten!

- Kvicksilvret visar nästan ständigt på 13 grader dagtid och jag måste väl medge att hösten är ett faktum. Men jag deppar inte och investerar i fina ljusstakar istället!


Två fina från Indiska står nu i hallen.



Lite bilder från Jokkmokk, där vi spenderade 4 dagar och 3 (kalla) nätter.
Tacka tusan för att militärtältet har en kamin!


Hittade lite hjortron.

Älsklingen kom efter tredje dagen hem med en tjäder och en orre.



Nu kom just gogrisarna ner till mig efter en powernap. En promenad står på tur!

Kommentarer
Postat av: syrran

härligt med lägenhet.ger du en vägbeskrivning så kan jag ju gå en tur när jag är i umeå å hälsa på.

2010-09-01 @ 08:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0