Fredag är ändå den dagen som känns bäst

Piteå! Riktigt höstkyla i luften idag. Ångrar att jag inte tog med mig en annan jacka istället för skinn från Ume.. Men tänkte att det skulle bli lika varmt omn dagarna som där nere, men icket. Jaaaja. Man ska väl härdas för den stundande vintern.

Kom hem onsdag eftermiddag. Varmvattenberedaren hade gått sönder och allt vatten var avstängt, yes. Men som tur är har jag ju en händig bror inom just den branschen. Följde med Olle på kvällen till Kallax för att hämta Jonas, trevligt vilket jag inte skulle ha gjort.. Igår var jag också tacksam att min bror valde att bostätta sig i världens bästa by eftersom jag inte hade så stor lust att duscha i kallvatten. På eftermiddagen gjorde jag ett besök på bibblan (för att spara pengar på studentlittertur) och sen kom äntligen mina favoriter hem från skogen!

Idag är det städning som står på shemat. Danne är och löneförhandlar just nu och jag ska göra kvällens efterrätt - chokladmousse som kommer avnjutas efter en utsökt tjädermiddag. Jag hoppas jag lyckas, läste att det är lätt att få keso konsistens på den vita moussen..

Good luck, have fun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0