Resedagbok

Jag tycker själv det är roligt att titta på andras bilder, så här får ni en resume av helgen som varit tillsammans med ett bildspel, typ.

Först vill jag bara dra lite kort info. Jag har tagit alla bilder med mobilkameran, så vill ni klaga på kvaliten föreslår jag att 1. Ni själva åker till Stockholm och tar egna självklart bättre bilder, eller 2. Googlar (ni vet google.se).
Jag har aldrig tidigare varit i Stockholm, med undantag för Gröna Lund en gång (alltså inte gjort stan - Drottninggatan etc), så det kan hända att jag skriver fel om vissa platser, byggnader men hänvisar även då igen till google.se.

Rulltrappan ner till Arlanda Express. Ni har säkert sett liknande bilder förr. Inte första - inte sista. Här har vi då min trogna resekamrat (kamrat annars också såklart) Fanny.









































Jo lite hybris över att vistas i den kalla underjorden. Alla ni som sett de flesta Beck-filmer vet ungefär vilken skräckblandad förtjusning jag kände i detta ögonblick.











 Ska just börja shoppingen (vi hängde nästitill på låset till affärerna). En rondell med en stor fontän i bakgrunden, ligger brevid plattan. Alla som varit i Sthlm vet vad jag menar.























Drottninggatan uppifrån en av Weekday affärerna. En affär som förövrigt inte föll mig i smaken, men som säkert uppskattas av många andra. Annars skulle den ju inte gå runt right?! Smart Lotta *klapp på axeln*.











Fanny inne på Urban Outfitters (det är en sjuuukt varm second hand ej-Lotta-kläder butik). Här provar hon en regnjacka. Väldigt fin, men den hade tyvärr ett hål  så det blev ingen affär av det hela.























Sen på kvällen åt vi Thaimat och träffade Fannys kompis Björn.



















En affär som låg på väg till Odenplan (därifrån vi åkte tbanan). "Onödigt och oumbärligt för kattälskare". Tyckte det såg ut som en onödig och mycket läskig butik!
















































Lördag provade vi rätt mycket skor och framförallt under en lång tid! Och efter helgen var vi båda två par skor rikare!













Vi åt lunch på Medborgarplatsen(?) och gick sedan ner mot Slussen.











Vi gick över nån bro(!?) och sedan ner till Gamla stan.





















 Sen fikade vi på ett ställe i Gamla stan som låg brevid Nobel museumet (nä, vi gick inte in).





















Kungen var otacksam och vägra komma ut och hälsa när vi gick förbi.























Sen posa Fanny med sina nyinköpta kläder. Jag blev less och fula mig istället.




















Fast sen fick jag mat och blev lite mer normal igen.








































Samma rulltrappa, fast på väg upp till Arlanda igen. Och så blev jag lite sjuk av den koldioxidförgiftade luften och det sjukt äckliga drickesvattnet i Stockholmia. Trött som fan blev man också! (därav skelögonen)




















Som tur var ville norrmännen (som pratade förvånansvärt bra svenska) glatt flyga hem oss till sköna Norrland, Västerbotten och slutligen Umeå. Aningen kallare, men ack så mycket trevligare!














Jag hoppas ni nöjer er med detta, för bättre kommer det inte bli.
Om ni vill se fler bilder på me-myself-and-I måste jag be er maila till min tidigare nämnda kamrat Fanny då jag har mest bilder på henne och hon på mig. Ja ni förstår.
Det som kanske är mindre kul för Fanny är att bilderna på henne är tagna med en mobilkamera - de på mig med en sviiindyr systemkamera, hö-hö!


Kommentarer
Postat av: Frun

Haha, jag älskar din skräckblandande förtjusning inför att åka tunnelbana. En norrlänning vilse i stockholm. Så kan din självbiografi heta. (Eftersom du kommer tvingas vara där ganska mycket när jag flyttar dit och blir rikemanshustru)

2009-09-28 @ 14:49:06
URL: http://benice.blogg.se/
Postat av: Anna

Mina älsklingstjejer, alltid lika snygga!

2009-09-28 @ 19:45:21
Postat av: Agneta

Jag gillar Stockholm. Det finns mycket mer trevligt att se an vad ni hann med. Kanske vi far ta en tripp dit nasta gang jag kommer till Sverige.



Vad fin Fanny passar i den harfarg hon har nu forresten. Du ar lika tjusig som vanligt sa klart ocksa.



Kramar, Agneta

2009-09-29 @ 13:17:38
Postat av: Fanny

HAHAHA! Jag hittade faktiskt igen din blogg. Det är jag ju tyvärr inte så bra på. Felåt...

Detta blogginlägg var väldigt uppiggande. När du säger "Fanny posade med sina kläder och jag blev så less och fulade mig istället".. Jag provade tyå en outfit, så less kan du ju inte ha blivit?! :D Roligt iaf.. haha. Puss vännen!

2009-10-04 @ 20:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0