Första praktikveckan - check!

Har just kommit fram till obyggden Vormsele där min syster bor och där jag ska tillbringa helgen. För jag hade ingen större lust att vara själv i Lycksele i helgen - big nono.

Vad vill ni veta, mina vänner, om min vecka i den fina men dåligt placerade småstaden Lycksele? Kör en liten quiz med mig själv.

Hur bor jag?
I en stuga på stans camping, ca 15 min promenad avstånd från äldreboendet där jag är. Vi bor 4 stycken från klassen i en relativt stor stuga som är riktigt fräsch och fin! Ska man klaga på nått är det nog ryggstödet i hörnsoffan - på tok för rakt! Snacka i-landsproblematik, men tvn är liksom det vi roar oss med då det inte finns gratis internet i området (=värdelöst!).

Var har jag praktik?

På ett äldreboende tillsammans med en sköterska som har hand om alla boenden på hela huset (lite över 40 stycken), därav hennes klagande i veckan. Men som tur är kommer de nån till veckan som ska avlasta henne lite. Kunde inte i min vildaste fantasi förstå, när jag gick hem efter första dagen, varför hon tog sig an mig när hon har så mycket att göra..

Vad får jag göra?

Sortera pärmar och renskriva papper. Jag vet att det låter konstigt, men det är tyvärr sant! Hon har i princip bara använt mig som hennes sekteterare och slav i veckan. Hon prioritera till och med att vi skulle ordna med papper före att gå och titta till ett öra på en som hörde dåligt (jag sa till om det en gång, men ville inte tjata).. Har tagit några venprover, kollat en urinsticka (yiiihaaaa..punktpunkt), delat en dosett, satt på ett smärtplåster och ringt några samtal.

Vad tycker jag om praktiken än så länge?

Tycker jag uttryckte mig rätt bra i föregående fråga. Men dagarna går ändå hyffsat fort eftersom jag för det mesta har saker att göra (läs: papper att sortera) och vad ska jag säga.. Jag hade inte så stora förväntningar på placeringen och det kan ju bara bli bättre. Har ju trots allt tre veckor kvar och hon sa att vi skulle göra fler sköterske uppgifter nästa vecka. Och så länge jag blir godkänd och inte behöver göra om den (fyfan, skulle hellre dö) kan jag ju vara nöjd!

Har inte hört efter om det händer något i helgen, men jag backar inte för en lugn helg heller!
Nu bjuder syrran på drink. Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0