Juli knackar

Jag har inte uppdaterat på två veckor, tror jag det är.. Jag har i alla fall hunnit med att jobba två veckor nu, är inne på min tredje. Har varit ledig idag efter en 8 dagars (jag jobbar 8 dar medan andra är ledig 11.. pytttss), vilket har varit mycket skönt då vädret visade sig från sin bättre sida.

Detta är ungefär vad som hänt sen sist (vilket faktiskt inte är så mkt eftersom jag jobbat en del): vi hade kalaset för mamma som var mycket lyckat. Hon anade inget och blev mycket överraskad och glad. Hon fick fina presenter och blev nöjd. Sen blev det midsommar och den firades i glada vänners sällskap hemma på min altan. Under helgen som var jobbade jag ju så klart, men det var herreeejäävlar mycke folk i stan då den årliga fotbollsturneringen för knoddar pågick. Trevligt med en massa utlänningar som till exempel norrmän i stan som inte kan köra bil som vanligt folk när man är på väg till jobbet. Men de må då vara. Lördag kväll var jag på poolparty hos en kompis. Så jääääla skönt att bada pool på kvällen när tempen visar +28C på vattnet! Tror ändå jag fick mig en lättare förkylning av det, men det var nog mer från alla kallsupar..
I stora drag är det allt..

Ska bli bättre på de här med att hålla er uppdaterade.

Idag sov jag länge och sen cyklade jag till Playa del Svensbyn och stekte fläsk några timmar. Ikväll har jag och mamma varit till skogen och käkat våfflor som ett byaföreningsgäng stod och gräddade över elden, bland annat pappa.

Och nu ska jag bege mig till sängen. Jobb imorrn!

Kommentarer
Postat av: Din favorit

Det är så skönt att du bekräftar alla mina fördomar om Svensbyn; Våfflor i skogen gjorda av ett byaföreningsgäng.. Haha, det är underbart ! :)



Puss

2009-06-30 @ 22:42:54
URL: http://benice.blogg.se/
Postat av: sofie

men äntligen! lotta is back.

2009-07-01 @ 16:07:59
URL: http://so0fie.blogg.se/
Postat av: Anna

Precis, äntligen! Du måste hålla mig uppdaterad om vad som händer i pitäää juh!!

2009-07-01 @ 22:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0