Lööördag

Steg upp hyffsat tidigt, åt frulle och läste lite. Sen cyklade jag iväg och tränade. Efter det hade jag tänkt åka ner till stan, men planerna ändrades och jag gick och handlade groggvirke och fetaost istället!

Igår var jag ledig och nyttjade dagen med att laga två långpanner pizza, träna och städa. Monika, Jögge och Anders kom förbi en stund på kvällen innan de skulle på festivalen "House of Metal" för att se nå band.

Glömde berätta att jag jobbade med barn i torsdags, vilket var en ny upplevelse! (nog för att jag varit med massa barn, men aldrig på ett sjukhus innan dom ska opereras och så). Ett av barnen sprang i korridoren och sa "jag äääälskar sjukhus", ovetande om vad som väntar några dagar senare, hehe. Stötte även på ett etniskt problem(?) under dagen. När vi skulle ta i hand med en somalisk man, eller något liknande, så sa han "jag skakar inte hand med kvinnor" vilket gjorde att sjuksköterskan jag gick med kände sig jätte kränkt. Konstigt de dära..

För den som inte förstod så ska vi ut ikväll! Jag och Benny, kanske Sofie och hennes kille.. dom lät inte så sugna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0