8 februari

Nu är jag tillbaka till mitt iskalla studentrum på Pedagoggräng. Benny har även hunnit vara hit och frysa en sväng, trevligt!

Helgen har varit lugn men tillfredsställande för själ och mage. Fredag var jag och mor till stan en sväng och lördag åkte vi buss och upp till Jokkmokk, där vi hade en heldag tillsammans med mamis kompis Biggan! Vi åkte inte dit bara-för-att, utan för att det var marknad där! En såinnihellvetes kall sådan! -22 hörde jag någon säga, men efter några timmar ute kändes det som minst -30. Hemma, innan vi åkte, var det lika kallt fast där blåste det också.. BRR!
Nåväl, det var en mycket trevlig dag och jag är nöjd att jag nämnde att jag ville åka dit. Fick även lite fina grejer med mig hem, närmare bestämt ett nytt tenn/läder armband och en sån där mössa med stora öronlappar (som kan spännas under hakan) gjord av bland annat kaninpäls. Mjau.

Idag innan vi åkte in till busstationen var jag till en tjej i byn och köpte mig en ny ängel i luffarslöjd! (för er som inte sett min toa hemma -jag har kring 10 stycken där). Den är såå fin och ska hängas upp i mitt fönster eftersom den har en prisma som kommer blinga fint!

Nu ska jag se Beck och dricka lite saft. Skola imorn. Hard workwork. Tur det bara handlar om tre dagar nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Marknad i -22 grader. Ni har ju heltokiga! Sjalv masade jag mig till marknaden har i Ferny Grove i sondags morse. 6.15 pa morgonen promenerade jag dit. Det ar ju nastan lika sinnessjukt som att eran marknads upplevelse. Kopte bara lite frukt och en leksak till Layla som var 2nd hand. Greg tyckte sa klart att den var vidrig. Han ska ju alltid ha allting nytt.



Ha det sa bra. Ta hand om dig dar i kylan. Kramar Agneta (en svettig person, det var +34 grader idag).

2009-02-09 @ 11:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0