11 februari

Svea var här igår (under tiden jag var och pumpade) och skruva upp värmen på elementet. Hon lämnade även en kommentar "Tänk på att dina långa gardiner gör så att det inte blir full värme". Hade hon kommit tillbaka och läst mitt svar hade det blivit "Men visst är dom fina?!".

Idag började vi först klockan 11 och innan dess var jag väldigt effektiv - städade/skurade mina stora ytor! och tvättade tvätt.
Vi tränade HLR på MiniAnne. Rädda-Larma-Släck, ungefär. Fast mer Kontrollera-Larma-Rädda. Tror det är tredje gången jag såg den där filmen nu. Verkligen gjord för alla "JA JAG KAN STARTA HLR, NEEEJ JAG LÄGGER IIIIINNNNTEEEEE PÅ" (artikulerar duktigt). Men det var första gången jag fick öva på den där manövern med konstigt namn som man ska göra om någon har satt i halsen och blir blå i ansiktet.

Ikväll gick jag över till Benny för att hämta lite sytråd (så jag nån gång kan hänga upp min fina ängel från JagBlommar) och kom hem ett par timmar senare - utan sytråd. Typiskt.
Men i morgon ska jag joina henne på en stadstripp så då kanske jag kan inhandla lite.. Om inte minnet sviner då också vill säga.

Hade tänkt att jag skulle försöka mig på de här med bilderna nu igen så jag kanske kan lägga upp en på mitt rum, nu när jag städat och allt.


MiniAnne med räddare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0