Råne äventyr på radion

Kom just in från en promenad. Det var riktigt skönt ute! Lite läskigt på de ställen där det inte fanns gatulysen och man inte vet vad som finns ute i skogen.. lyssna samtidigt på radio så jag hörde inte vad som hände i naturen. Bra eller dåligt?

Lyssnade i alla fall på "Mitt P3" där en kille från Råneå berättar om "Byalivet i Råne - det laglösa landet" som han själv sa det. Det går fortfarande. Finns säkert att lyssna på p3s hemsida för de som är intresserade.
Han berättar ganska menlösa grejer faktiskt men som i alla fall ger mig ett gott skratt :D stört. Det är säkert lite så här i Pite också, men inte lika tråkigt. För han säger att det inte finns så mycket att göra där. Med all förståelse!
"Nån med en skoter, ofta en jag eller nå och så drar vi till byn sprit butik. Ofta i ett garage eller nå." HAHAHA!!!
"När vi ska hämta sprit kan det ofta låta 'Kan du fara med ockelbon och hämta lite språjta' " LMSO! (laughing my ass off)

Lilla Butiken, mitt i Råneå centrum
Kanske det är här de hänger om kvällarna "nere i byn"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0