Onsdag, men vad är det för vecka?

Sen jag gick ut gymnasiet har jag slutat tänka på vad det är för vecka. Jag håller mig till datum numera. Men en gammal klassis, Amanda, fråga om vi skulle boka in nå v. 38. Men när är de? Och där nere i höger hörn på datorn får man bara reda på tid och datum. Nåväl.

Jag börjar inte jobba förens kvart över 3, men har ändå varit vaken sen kvart över 7. Beror på att jag skjutsa in mamma till stan, men jag har ju inte somnat om ännu! Blir nog en nap senare.
Jobbet igår gick förövrigt bra. Hemtjänsten var som förväntat..! Ointresserad och tråkig personal som tyckte det var för jobbigt att hälsa på en ny medarbetare (jag hade en namnskylt på mig, men vad heter dom?), sura vårdtagare som tycker det är jobbigt med ny personal som dom måste prata med och illaluktande gamla hus (jag vill hellst aldrig ta av mig skorna!). Rökare inomhus var nog det värsta. Dom som känner mig vet att det är bland det västa jag vet!! Och tänk er då inomhus - utan att fläkten är på. BLÄ!
MEN då finns det tanter och farbröder som faktiskt gör arbetet lite enklare att stå ut med. De som skiner upp när det kommer någon som hälsar på och som samtidigt har barn som ser till att husets innehåll har bytts ut sen bygget, i alla fall under 90-talet. Och som köpt rengöringsmedel med cintrondoft! Lägg på minnet bror, allt ska lukta gott! Inte gammal instängd piss..

Jag ringde till Umeå igår för att höra hur studenterna har det. Dom har skrivit kontrakt till en lägenhet på 87kvadrat!! Nåjs, nåjs! Inflyttning blir till helgen. Så jag väntar bara på inbjudan till inflyttningsfesten!

Nu ska jag göra nå vett. Läsa en blogg eller två? Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0