Sydney 28/5 -08

Hejhopp! Sitter pa ett internet cafe nedanfor centralstationen i Sydney. Vantar pa mitt tag upp till Muswellbrook som gar kvart i 3 och jag kommer fram dar kring 8 ikvall, yes! Hade forst tankt att jag skulle aka upp i morgon, men eftersom det tar san tid med tag och dom inte gar sa ofta sa aker jag idag istallet. Eftersom Fanny gjorde valet att inte folja med sa stannar hon kvar har och antingen sover hon hos familjen i Strathfield eller pa nagot hostel i stan.

Vi kom da hit sondag kvall efter att vi tillbringat en hel dag i bussen + 3 timmar i den riktiga huvudstaden, Canberra. Eftersom busstationen lag i norra delen av staden och dom inte hade nagot stalle dar man kunde lasa in sin vaska pa, sa var vi tvugna att ga och "utforska" staden i omgangar. Men det var sa guuu forbannat langt att ga (kandes det som), sa vi sag det pa hall, hhaha.
Sen i sondags har vi bott pa ett hostel vis Kings Cross. Inte det basta stallet vi bott pa, men det dog for 3 natter. Mandag gick vi lite pa stan och igar satt vi i botaniska tradgarden och kollade pa folk.

Kommer tillbaka hit pa lordag och sa ska vi bo pa ett hostel granne med centralstationen. Blir att ga pa Peddys market da (dom har bara oppet torsdag-sondag) och sen ga ut pa kvallen.

Mjaa sa ligger det till. Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva.. JO foresten! Jag och Fanny tatuera oss mandag eftermiddag (mamma vet redan om det). Jag gjorde linjerna av en stjarna pa yttersidan av min vanstra fot och hon gjorde ett fotavtryck av en kanguru pa insidan av hennes hogra fot. Da vet ni :)

Ha det sa bra! vi ses snart i vart gladjerika och skona fosterland! Kramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara nagra dagar kvar nu. Det maste kannas lite overkligt att ni snart kommer att ga omkring i Pitea.

Innan ni tatuerar er sa tycker jag att Fanny ska bestamma sig om hon tror att hon kommer att bo har i Australien nagonsin. For det ar ratt trist att ha en tatuering av en kanguru pa foten nar man bor har. Jag onskar att jag hade en alg istallet. Fast det vill man kanske inte ha nar man bor i Sverige. Jag trivs med min kanguru anda sa hon kommer sakert att ocksa gora det. Fast det ar coolare om man bor i Sverige .

Njut av era sista dagar i detta underbara land. Ha en trevlig resa hem.

Kramar, Agneta

2008-05-28 @ 11:07:43
Postat av: Anette

Hejsan Anna-Lotta!
Vill bara önska dig lycka till på hemresan till Svearike.
Många kramar från Anette.

2008-05-30 @ 20:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0