5/3 -08

Onsdag eftermiddag. Har hållt på att packa in i den stora ryggsäcken nu, men va tusan behöver man för 3 månader? Och vad behöver man inte? Har garanterat med mig för mycket av nått, men de verkar ändå bli massa plats över. Bra ursäkt till att få shoppa efter vägen! Har däremot kläder som jag gärna skulle vilja ha med mig, men dom känns nästan lite för "fina" när man ska resa runt. Jaja. Dom finns ju kvar när man kommer hem.

Ska väl berätta om vad som hänt sen sist jag skrev. Lördag for vi till ett berg här i närheten där man hade en jättebra utsikt över city. Det var där som Greg fria till Agneta också. Rolf med familj och Mariella och Lars vet vilket berg jag menar. Sen for vi till Botaniska trädgården och sen till nå ställe där vi åt lunch. Efteråt skjutsa vi hem Greg eftersom vi andra skulle fara och turista i Redcliff, ett ställe som han visst hatar.

Söndag for vi upp till ett annat berg, norr om Brisbane och nära Autralia Zoo, där man hade en jättebra utsikt över "Glasshouse mountains" och så gick vi i en regnskog en sväng. Såg tyvärr inga små kängurur med råttansikte där i skogen, men såg en i alla fall på bild. Sist när dom var dit hade dom visst sett några stycken. Efter det for vi till ett ställe brevid och käka lunch. En mysig liten stad, eller vad man ska kalla det, men massa små affärer. Några affärer senare och med mättande magar for vi ner för bergen och ner till kusten, närmare bestämt till Mooloolaba beach. Bytte om i Agneta och Gregs kompis lägenhet och gick och bada och sola i några sköna timmar på eftermiddagen innan bilen styrde hemåt igen.

Måndag for jag, mamma och pappa ner till Gold Coast till en strand söder om Surfers Paradise. Vi körde igenom stan och den var full med höga skyskrapshotell för alla turister som söker sig dit. Vi stanna inte på stranden så länge eftersom det var mitt på dan och nästan för varmt och det tog längre än vi trodde att köra dit. Men på vägen hem stanna vi till på Ikea! Köpte knäckebröd, godis, inlagd sill och nyponsoppa!
Tisdag, igår, körde vi tillbaka våran hyrbil till stan och sen gick vi in i alla turistaffärer och köpte souvenirer. Och idag är de packar dag.

Hoppas alla nu har sett bilderna som jag lagt upp. Kommentarer skulle också gärna uppskattas! Jag hoppas att jag också kan lägga upp några av bilderna som mamma har tagit. Får se hur mycket utrymme som är kvar.

Ha det så bra allihop! Kramar


Kommentarer
Postat av: Bro´

Packa det som du tror dej behöva på resan och sen tar du bort hälften.du kommer ändå inte att behöva alla saker och så ska ni säkert handla en hel del innan ni flyger hemåt sen.bara dumt att släpa på en massa dövikt,ryggsäcken är ju nog tråkig att kånka omkring på.Ha det gott och hälsa alla

2008-03-05 @ 10:24:10
Postat av: Lars o Mariella

Hej på er alla.
Verkligen kul att läsa det du skrivit samt se alla bilder som ni lagt ut.
Mycket som vi känner igen sedan vi var därför två år sedan. Märker att det har kommit mera regn i år för det är mycket mera blommor o grönare än när vi var där.
Vad gäller packningen, följ brorsans råd men du kan säkert ta bort ändå mera utan att sakna något.
Ha en trevlig resa o hälsa till alla från oss.

2008-03-06 @ 17:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0