Tisdag 29/1

Har hant en del..
Var meningen att jag skulle jobba forra helgen som gick, men torsdagkvall nar jag jobba blev jag bara samre och samre. Fick feber och det borja gora jatte ont nar jag svaljde och varken for upp mot orat, sa kring halv 11 fick jag nog och for till sjukhuset. Fick saklart sitta dar och vanta nagra timmar innan jag fick traffa nagon lakare, men nar jag val fick det trodde han att jag hade kortelfeber. For att konstatera det sa tog dom blodprov och dom skicka hem mig med "alvedon" och sa grejs som jag skulle gurgla. Det roliga med hemresan var att dom fick inte tag pa nagon taxi sa till slut ringde dom polisen for att hora om dom kunde skjutsa hem mig, men dom visste inte om dom skulle fa tid over. Precis nar jag skulle lagga mig i en sang som dom gav mig sa kom lakaren och sa att han kunde ge mig lift och nar vi kom ner till entren sa kom polisen, sa jag akte hem med dom ist.
Sen fredag morgon tog jag taget tillbaka till Singleton eftersom det bara blev samre och jag ville absolut inte vara kvar i Muswellbrook nar jag var sjuk. Men under dagen ringde Elissa fran hennes jobb och sa att jag var tvungen att lamna huset eftersom jag var sjuk och hon kunde inte bli smittad. Om hon skulle bli det sa skulle hon inte langre ha nagot jobb och ingen av oss nagot hus.. Precis vad jag behovde.... Stanna kvar den natten men blev utkickad lordag morgon (jag var annu samre, kunde knappt prata) och tog in pa ett motell i narheten. Sov nastan hela den dagen och pa sondagen lag jag pa en trabank i 3 timmar och vanta pa taget till Muswellbrook.
Sa nu ar jag har igen. Var tillbaka till sjukhuset igar for att fa reda pa testresultaten och det visade sig att jag inte har kortelfeber utan nagot som heter "Tonsilitis" pa engelska.. Ar inte saker vad det betyder pa svenska men jag har iaf en bakteriell infektion i halsen.. som tur var!

Eftersom jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vagen i fredags sa fundera jag pa Brisbane och andra tyckte att jag skulle fara till Sydney och ta in pa na backpackers och borja jobba.. men det var inte direkt vad jag orkade med nar jag madde som jag gjorde. Vill ocksa att josse ska kunna komma hit och se hur det ar har och det ar ju bara tre helger kvar nu tills mamma och pappa kommer. Efter att dom farit hem sa stannar jag nog kvar hos Agneta och vantar pa Fanny.

Blabla.. Tre helger kvar, kanns som en lang tid men samtidigt som ingenting. Langtar hem!
En penicillin tablett fastna just i min hals..

Ska lasa en skvallerblaska nu innan jag gar till Wollis (Aus. Ica/Coop). Hejda


Kommentarer
Postat av: anna-lena

Tonsillit är vanlig halsfluss. Visste inte att det var en svårdiagnos att ställa. Har du f¨tt pencillin så är du snart frisk.

2008-01-29 @ 06:42:27
Postat av: Emilia

jesus, kom hem till sverige och våra pålitliga läkare hun! hoppas att du mår bättre iaf!

2008-01-29 @ 12:25:31
URL: http://www.emiliaanilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0