GOTT NYTT ÅR

Befinner mig just nu hos Fanny i Strathfield, Sydney. Har inte haft tillgång till internet på över en vecka, så därför har det varit lite tomt med inlägg.

Kanske ska börja med att berätta om julhelgen. Började med att Fanny anlände med tåget lördagen. Vi till en pub och åt middag, sen gick runt till lite olika pubar och på en av dom hade dom manliga stippor, haha (en show som reser runt i staten). Dagen efter, söndag, for vi på grillfest hos en kompis på kvällen efter en hyffsat lat dag. Vi hade en mycket trevlig kväll och fick oss många skratt! Måndag , julafton (dom firar på juldagen) gick vi på stan en sväng medan Elissa förberede julmaten till dagen efter. Prata med mamma, pappa, Peter och barnen och faster hemifrån Sverige och önska alla dom god jul etc :) Sen på kvällen så gick vi ut (hemvändarkvällen här) och hade en mycket rolig kväll - igen!
På tisdagen kom Elissas mamma från Sydney lagom till lunch tid och vi åt en mycket god!, fräch och annorlunda julmat med kalkon, skinka och massa goda sallader och liknande saker. Senare på eftermiddagen kom några av Elissas kompisar över och ännu senare på kvällen for vi till en annan familj och önska dom god jul. Det var en lugn och trevlig dag, även fast man inte direkt hade några julkänslor i kroppen. Pepparkakorna och glöggen som Fanny hade med sig hjälpte dock litegrann :)
Onsdag for Fanny hem tidigt på morgonen och senare på dagen ringde samma kompisgäng, som kom och hälsa på oss på juldagen, och fråga om jag ville följa med på en liten biltur. Så vi börja med att lägga ner nå korgar i en liten bäck för att dom skulle få sig några kräftor och sen for vi upp till Scone, via Muswellbrook. Vad vi gjorde i Scone kan ni se på bilderna jag har lagt upp.
Torsdag åt vi en jättegod lunch med Elissas mammas kompisar och sen hände det inte så mycket mer den dagen. På fredagen jobbade jag dagtid och på kvällen träffa jag Mitchell och hans kompisar eftersom Elissa hade farit iväg och campat i Newcastle. Lördag hände det inte så mycket på dagen och på kvällen jobba jag mitt sista shift på den baren, ynka 2½ timma. Har nämligen slutat där nu och på torsdag ska jag börja på ett nytt ställe i en annan stad 5 mil norr om Singleton, Muswellbrook. Kommer att få mer timmar där 3-4 dagar i rad i veckan och även gratis boende dom dagar jag är där. Dom andra dagarna kommer jag att tillbringa hemma i Singo med kompisarna. Handlar fortfarande om ett barjobb i en pub.

Söndag tog jag ett tidigt tåg till Sydney och anlände kring halv 1. Vi lata oss vid och i poolen på eftermiddagen och på kvällen spela vi lite poker.
Igår lämna vi huset tidigt, före 12, för att få en bra plats vid Circular Quay där man har utsikt över Operahuset och Harbour Bridge, där dom har fyrvärkerier klockan 9 och vid 12 slaget. Anledningen till att vi for så tidigt var att folk sa åt oss att om vi ville ha en plats överhuvudtaget så kunde vi inte fara dit kring 4, som vi först hade tänkt oss. Men efter att vi hade suttit där i några timmar på en filt så fanns det då fortfarande platser kvar.. Nåväl, vi hade en mysig dag med våran picknick korg på våran picknick filt :) Efter 9 fyrvärkeriet så börja några killar från Newcastle, som numera bor i Sydney, prata med oss. Så efter 12 fyrvärkeriet börja vi gå till en tågstation i någon annan del av stan och vi var inte ensamma på gatorna!! Killarna var fortfarande med oss eftersom att dom skulle med samma tåg och hoppa av en station före oss. Dom var minsann ett härligt gäng! Fick oss många skratt!
En mycket lyckad dag och ett nyårs firande att minnas för livet!

Idag ska vi lata oss vid sola och bada vid poolen. Åker hem imorrn, men vet inte riktigt när än. På torsdag eftermiddag åker jag upp till Muswellbrook för att min "chef" ska visa mig runt och sen jobbar jag fredag-, lördag- och söndagkväll. Åker sen hem några dagar och så jobbar jag helgen efter också, fast dagtid.

Lördag ringde föresten Josse till mig från Nya Zeeland! det var kul att höra från henne! Hon landar i Melbourne den 30 januari och flyger till Malaysia från Sydney den 28 februari. Så där nångång mitt emellan ska hon komma och hälsa på mig en helg på landet :D

Ska gå ut nu. GOTT NYTT ÅR allihop!
Pussar och kramar

Bilder från julhelgen. Lägger upp bilderna från gårdagen senare.
http://www.pixbox.se/alb_show_id666474_page0.html

Kommentarer
Postat av: peter

låter som en kul och annorlunda jul & nyårsfirande jämfört med det som man annars är van vid.
NYÅRSKRAMAR

2008-01-01 @ 14:18:51
Postat av: Emilia

gott nytt åt honey!

2008-01-01 @ 16:43:43
URL: http://www.emiliaanilsson.blogg.se
Postat av: sofie

Gott nytt år gumman!

2008-01-02 @ 23:47:48
URL: http://sofieepettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0