Längtahemtillmittvanligaliv-stund

Har bara ett barn hemma idag, den minsta. Igår var dom två.. Ååh dagarna går så jävla sakta just nu.
I förrgår tisdag berätta Kerry (på ett litet konstigt) att jag använt allt deras internet redan, även om dom sagt att dom har bredband - hm. Väldigt jobbigt eftersom jag ingen känner här ännu och behöver kunna prata med andra än barnen (är lite less att bara se dom hela dagarna). Så igår längtade jag hem väldigt mycket! Och vad gör man för att dagen ska gå fortare när man bara har en liiten bakgård att leka på och barn som skriker tittsomtätt. Faktiskt något jag stör mig på väldigt mycket, att dom skriker så mycket. Har försökt säga åt dom några gånger.. menmen.

Har ju bokat biljetterna till Brisbane och i morse sa Kerry att jag kunde ändra min hemresa (om det inte kostar för mycket) så att jag flyger hem tisdagkväll i stället för söndagkväll. Kolla upp det nu och man måste ringa för att ändra bokningen, så jag väntar tills hon kommer hem då språket gör det lite svårare än om det varit i Sverige.

Idag är det som sagt bara jag och Jelena hemma hela dan. Och ikväll måste jag va hemma med henne också eftersom dom andra ska på judo och i tisdags när hon följde med spydde hon i bilen påväg hem.
Tänkte att vi ska gå ut och gå en sväng (en låång sväng så tiden går) och sen får vi se vad som händer. Ska laga middag för första gången, så vi får väl se hur det går, heh.

Längtar massor till Fanny kommer hit så jag i alla fall kan ringa till hon! Nu ska jag gå så jag inte slösar så mycket internet... (ååå svenska bredband!). Stört! Och Peter, du klagar på när jag inte mailar er, men när jag väl gör det så kan du inte svara själv!

Ha det så bra allihop! Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0