Hemma på landet igen

Kan väl börja med att berätta att jag kom hem i morse istället för igår kväll som det var tänkt från början.

Igår var vi till kusten mitt på dan till ett ställe som heter Redcliff. Tog ungefär 30 min att köra dit, så det var inte alls så långt från stan. Dom hade en stor utomhus pool där som Vincent och Felix badade i och efteråt gick vi längst efter stranden en stund och plockade snäckor.

Sen for vi hem och gjorde oss lite i ordning eftersom Gregs föräldrar skulle ha grillfest, dels på grund av rugbyn och för att vissa skulle få säga hejdå åt Sjöbergs familjen (det har varit en stor helg här i helgen. Australiensisk fotbollsfinal i lördags och Rugby league final igår).  Mitt plan hem skulle gå 19.50 från Brisbane och eftersom vissa av Agnetas kompisar var på grillfesten ville hon inte vara otrevlig och måsta lämna stället för att skjutsa mig. Så före vi gick till Ken och Silvia ringde vi och förbeställde en taxi till mig. Halv 7 skulle den komma så jag sa hejdå till alla före och gick till vägen för att vänta. Efter 10 min hade den inte kommit så Agneta gick in för att ringa och höra. När hon kom ut sa hon att jag fortfarande var i kö på att få en bil, så en kvinna från festen skulle skjutsa mig, vilket resulterade i att jag kom 5 min för sent till incheckningen! Trodde inte det var sant! "Next flight is tomorrow morning". FAN! Skynda mig att ringa till Agneta på mobilen och såklart så svara hon inte. Vart stressad som fan och tänkte att jag INTE ville spendera natten på flygplatsen! Ringde till Kerry och börja storböla. Men hon sa att hon skulle ringa till Shanes syster som bor i Brisbane och be henne hämta mig. La på och så ringde som tur var Agneta som i sin tur ringde till kvinnan som skjutsat mig och bad henne vända om. Så det slutade med att jag kom tillbaka till festen och fick mig lite grillat ändå. Så i morse steg jag upp 4 och Agneta skjutsa mig till flygplatsen. Var så tidig att jag till och med var först utanför gaten!
Ett minne jag helst velat vara utan. Ska aldrig mer lita på en taxi till en flygplats! Agneta tog mitt kvitto för den nya flygbiljetten hem och så skulle hon ringa och klaga hos taxibolaget.


Lördag steg vi upp, Greg och Agneta kom hem och öppnade presenterna. Dom blev jätteglada över sakerna dom fick av mig, mamma och pappa! Sen for vi upp till ett berg som inte låg så långt bort från deras hus. Åt lunch på ett mysigt kafé och sen gick vi en sväng i en regnskog som fanns i närheten. Det var riktigt svalt och skönt där inne i skogen och vandringen var lagom lång. Hade däremot hoppats att få se mer djur och blommor i skogen, men den bestod mest av lustiga och en del enormt stora träd.


Fredag var en helt perfekt dag! Vi var ju hos Silvia och Ken före och hos dom var det så jävla varmt, men nere vid floden fläkta det riktigt skönt. Platsen där dom hade bröllopet var väl kanske lite lustig. Ett parkeringshus bakom och längst efter floden kom det folk gående och cyklande då och då. Men det var mycket vackert ändå! Sen inne i restaurangen fick man sitta var man ville, så jag satt mest med Erna, Imre, Vincent, Felix, Anette och en annan svensk tjej som heter Mia. Maten serverades av servitriser som gick omkring med brickor med plockmat på. Dricka fick man hur mycket man ville av, så dom fyllde på till som tätt. Jag var ganska duktig på att fylla på Ernas glas (hon kan inte språket), så när vi skulle gå hem var hon ganska rund under fötterna, haha.


Idag har jag sovit några timmar och sen mest snorat. Kommer nog inte att hända så mycket mer för min del heller tror jag. Var och hyrde Dreamgirls så jag kanske ser den, eller läser en bok. Sent på fredag kväll, 22.50, visar dom Lilja4ever här på en kanal. Bara jag orkar hålla mig vaken ska jag definitivt se den! om jag är hemma. För hur blir de, vill du att jag ska kommer Fnanny? Eller det blir nog en annan helg. Ska ner till stan imorrn och höra vad det där den 27e kostar.


Ha det så bra allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0