Onsdag förmiddag

Kan börja med att berätta att mamma ringde i måndags om deras resa och hon har bokat om så att dom kommer hit tre veckor istället för två! Såå mycket bättre! Dom far alltså hemåt den 9e mars istället för den 2a.

Igår åkte jag till ett shoppingcenter i Maitland eftersom jag ville ha nå att göra på min lediga dag, plus att Shane satte ut nå bomber som dödar äckliga djur som ser ut som kackerlackor men som kan flyga!, vilket gör att man inte kan va i huset i några timmar. Gick ändå ganska bra att döda några timmar i ett hyffsat litet shoppingcenter (långt ifrån Kotara eller Parramatta!! kanske som ett av deras plan, eller itne ens det). Självklart är dom inte sena med att börja juldekorera överallt men jag tycker ändå det var lite överdrivet med tomten som gick omkring och slog med sin klocka eller vad man nu kallar det.
Sen på kvällen var det dags för touchfotball; Man använder en oval boll på en rektangelplan med ett mittsträck. Man får bara passa bollen bakåt och om någon från det andra nuddar en så måste man rulla bollen mellan bena till en annan i ens lag. Man gör mål genom att lägga bollen på det andra lagets kortsida (som i rugby) men har man blivit nuddad 5 gånger inom laget innan man gör mål så går bollen över. Den går även över om man inte kan fånga den när någon passar. Påminner lite om handboll för det enda man gör är att springa, haha. Blir nog bättre när man kommer in i det mer för dom flesta i laget har aldrig spelat de och vi förlora med nå konstiga siffror som 20-3 :P

I måndags före pumppasset så börja en tjej prata med mig (hon är oftast där samtidigt som jag) om hur varmt det var och sånt eftersom jag var svettig redan då efter cykelturen ner till gymmet. Hon hade noterat att jag var ny i stan och fråga hur jag tyckte det var och om jag hade lärt känna någon. Slutade i alla fall med att hon tog mitt nummer och sa att jag kunde följa ut med hon och hennes kompisar! :) Kul!

Just nu (10.15) är det lite disigt men säkert varmt som tusan ute ändå. Solen kommer nog fram mer senare.
Ha en bra dag och hälsa Tommy grattis från mig, Monica!
Kramar


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni verkar ha haft en riktig helkväll i Sydney. KUl.
Och jättekul att höra att det känns bättre nu. Bamsekramar

2007-11-21 @ 18:12:12
Postat av: Anonym

från Anna-lena förståss, jag glömde skriva det.

2007-11-21 @ 18:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0