Tung start på veckan

Igår sa jag åt Kerry och Shane att det inte är så lätt att hitta en boende och jobb innan jul och fråga om jag istället kunde fara efter jul, den 26e (jul här är den 25e). Jo nog skulle det gå bra och även att Fanny skulle komma hit. Shanes föräldrar kommer den 27e, så bara jag var ute före de. Så jag kände mig lite lugnare, prata med Fanny och planerade med henne och de. Prata även med Elissa och bestämde mig för att jag ska stanna kvar här i stan eftersom hon erbjöd sig att hyra ut sitt extra rum och hon sa att det alltid finns jobb i stan. Just nu känns det nog jobbigt med att behöva flytta, så det känns bättre att det inte är så långt till en början.

MEN i morse låg det en lapp på köksbänken där det stod "Verkligen ledsen, men du måste vara ute den 21a dec (eller före) så vi kan förbereda". Där försvann mitt "lugn". Kan bara hoppas på att Fannys erbjudande om att jag kunde stanna både jul och nyår står kvar. Annars får jag ta in på nå hostel eller nå.. Känns lite enklare att göra de nu när jag inte behöver ta med mig all packning utan lämna de i mitt nya "hem".

Tycker det var respektlöst att bara lämna en lapp sådär efter vad dom sa igår.

Ska gå den där andra kursen imorrn och sen söka jobb.

Tack och hejj

Kommentarer
Postat av: Sune

Trist beteende av dem. Hoppas allt ordnar sig inom kort så att ni kan rikta in er på julfirande och få litet lugn och ro. Kämpa på och sök lösningar - de finns där!
Kramar från Bäckstigen 7!

2007-12-10 @ 00:29:54
Postat av: Brorsan

Ja nog verkar det som dom har väldigt svårt att bestämma sig för vad dom vill egentligen.Men det kanske är lika bra då att få det överstökat då dom inte själva verkar veta vad dom vill(eller är överens)....Men det löser sig nog.Det kan ju vara bra med lite utmaningar ibland.
Kramar

2007-12-10 @ 08:20:06
Postat av: Anna

Hej snygging! Tack så mycket för julkortet :) Har inte sett det själv men mamma läste det för mig! Tråkigt att det är sånt tjorv. Men det löser sig alltid ska du se! Och snart får du ju träffa fanny så då får ni se till att ha lite kul :) Men som jag brukar säga, du är stark lotta!!! :) Pussar och kramar

2007-12-10 @ 20:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0