Onsdag

Även om dom satte upp julgranen redan igår så tror jag inte att man kommer få samma julkänsla när det bara går mot varmare tider och det ingen snö ligger på marken. Ska däremot ta kort någon kväll på ett hus på en gata i närheten som har kryddat mycket julbelysning ute. Dom nämner det flera gånger om dagen på radion att man ska va försiktig med julbeslysningen eftersom det är flera hus som brinner ner pga dom varje år.
Annars händer det inte så mycket annorlunda här. Shane fick en spricka i armen i måndags (han ramla i regnet) och vi förlora fotballmatchen igår, igen. Nästa vecka får vi förhoppningsvis våra tröjor och vi tror alla på att det är dom som gör att man vinner :P
Skulle "egentligen" vara barnvakt ikväll, men eftersom jag blivit bortbjuden på julfest innan dom sa det så sluta det med, efter en diskussion och en synbart sur och upprörd Lotta, att Shane fixa en annan barnvakt. Har inte sagt många ord till han efteråt eftersom jag tycker han är en otacksam lat en som inte alltid tänker sig för innan han öppnar munnen. Kerry for till Melbourne på jobb i morse och kommer hem imorrn på eftermiddan och Brock har nå i kyrkan ikväll, därför måste nån vara hemma med dom två andra ikväll. Mamma ringde i morse och jag måste nog faktiskt prata med dom eftersom jag inte riktigt vet vad jag tycker längre, känner mig inte så bekväm i mitt "hem".

På tisdag ska jag gå den där andra kursen, RCG (Responsible Conduct of Gambling). Gissar att det kommer att handla om spelberoende och vad man gör när man ser att någon spelar för mkt. Kursen gör att jag kan ha hand om pokermaskiner och andra spel (tax hästar) som dom har i vissa pubar. Sen gäller det bara att få jobb på något ställe där dom inte kräver att man ska jobba varje dag, eftersom jag inte har den möjligheten. Det blir nog bra..

Begravning idag.. En tung dag för många där hemma. Kan inte göra så mycket annat än att tänka på er, vilket jag gör!

Ha det så bra. Kramar


Kommentarer
Postat av: peter

Se där,Lottas humör finns även på andra sidan planeten.Men det är ju bra att säga ifrån ibland så dom inte blir allt för bekväma.
Nu ska vi på begravning,inte kul.....
Kramar

2007-12-05 @ 08:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0