Fredag - har fatt ett nytt jobb!

Igar gick jag ju som sagt forbi nagra pubar och fraga om dom sokte personal och gav dom mitt "cv". Nagra sa att dom hade tillrackligt med folk och andra sa att dom skulle hora av sig. Och i formiddags ringde dom fran en pub (den nast storta i stan) och ville traffa mig. Sa jag gick dit pa eftermiddan, drygt en och en halv timma sen, och jag fick jobbet ganska omgaende. Ska dit imorrn kl 12 och da ska dom visa mig allt under 5 timmar, tex hur man haller upp ol och var allt ar och sa, och efter de sa han att jag kommer att fa jobba nastan hur mycket jag vill. Efter de gick jag och skulle kopa svarta jobbarbyxor och nar jag hade gjort de ringde dom fran ett annat stalle! Sa jobb verkar det alltid finnas.. :)


Annars hander det inte sa mycket. Pratade med Fanny forut (dom har inget internet hon henne just nu) och hon kommer hit den 22a dec. Vi ska bo pa overvaningen hos en av Mitchells kompis nar hon ar har eftersom Elissas mamma ocksa kommer sa da rymms vi inte hos henne. men kompisen bor ocksa inne i stan sa det blir nara och bra. Hon far tillbaka till Sydney den 26e och jag kommer till henne den 30e, sa vi kan fira nyar i Sydney :D

Ska forsoka ga till biblioteket och skriva sa ofta jag kan, det ar inte sa langt hit.. Men kommer nog inte bli att skriva lika ofta som forut.

Vadret ar foresten perfekt for en varmblodig svensk som jag. Ingen sol, vindar men anda lagomt varmt. Kan forsta om dom vid kusten vill ha sommarvader, men har i inlandet orkar man inte vistas pa nagot annat stalle an i ett rum med AC om det ar molnfritt och vindstilla.

Ha det sa bra allihop. Om ni har skickat nagot till min gamla adress - var snall och sag till!
Kramar Lotta


Kommentarer
Postat av: brorsan

Skönt att det ordnade sig med jobb så här fort men det verkar ju vara bättre med jobb i Oz.Det blir fint när du kommer hem,då kan man ju anlita dej som bartender på helgerna.....
sköt om dej

2007-12-13 @ 15:40:40
URL: http://downtownhamptjärn.centrala
Postat av: Sofie

Vad kul med jobb. grattis till det. för att uppdatera dig lite klarade jag teoriprovet idag :) hoppas allt är bra!
Kram

2007-12-13 @ 17:37:37
URL: http://sofieepettersson.blogg.se
Postat av: Anna

Vad härligt att det håller på att lösa sig! Skönt att det är så lätt att få jobb :) Tänker på dig!
Pussar och kramar

2007-12-13 @ 19:55:19
Postat av: syrran

hejsan!
Visste att du skulle fixa det!E ju inte släkt med mig för åssit!
Tänker på dig!!
Å GO JUL

2007-12-14 @ 08:52:27
Postat av: Lars o Mariella

Hejsan!
Brukar läsa dina rader och har aldrig varit orolig utan att du fixar det där.
Bara att önska lycka till, det brukar i slutändan alltid bli något positivt av det hela även om det i bland kan kännas motigt.
Ha det så bra över jul o nyår.
Hälsningar från "klanen Larsson"

2007-12-16 @ 12:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0