Lotta berättar om helgen.

Fredag kväll gick vi till Fanny och hade trevligt. Eller jag och Maeve började festen redan här hemma, hon bjöd på vitryss, vi snackade gojja och hade trevligt - som vanligt! Väl hos Fanny spela vi, enligt bara mig ibland, bra musik, kollade på idol i bakgrunden och förtärde lite mer alkohol. När klockan var nog mycket och humöret på topp började vi traska mot campus där vi gick ut på Corona. Där inne spelades livemusik och vi hade roowlit! Men vi alla blev lite trötta och var hemma innan klockan slagit 2aftermidnight.


Gårdagen lördag började lite segt. Senare cyklade jag iväg till Sofie och Jon där vi, alla med lite trötta ögon, såg "The boat that rocked". Kanske världens längsta komedi? Helt okej, men som sagt lite väl lång. Senare cyklade jag hem igen, åt mat och fick världens städ-il! Alla vrår (okej, inte bokhyllan) på mina 19,6 kvm skurades och till och med badrumsmattan fick sig en omgång. Sen på kvällen umgicks jag lite med Helge Skoog och deltagarna från veckans Halv 8 hos mig på tv4play. (påminnelse till mig själv - måste äta pumpa alternativt sötpotatis inom en snar framtid!)


Och idag vaknade jag efter en sömn på sisådär 11 timmar! Man blir ta-mig-tusan mer trött efter så många timmar än man var innan. Sen bar cyklen iväg ännu en gång till Mariehem och Sofie - denna gång för plugg. Och som vi pluggat. Och ätit varma mackor och god kladdkaka! Mycket trevligt sätt att spendera söndagen, även om det då innebar plugg. Har ännu inte gjort hemläxan jag fick med mig hem, men ska nog hinna innan ögonen slocknar.
Detta då eftersom vi har tenta imorn. Vem lägger en tenta på måndagar? Minst sagt DUMT! Får väl se efter imorn hur det går, men nån gång kommer ju även den första omtentan.

Jag beundrar den som orkat plöja hela inlägget. Nu ska jag käka lite mat. Börjar kännas i magen efter att man sitter och tittar på Per Morberg och just fått mms på fin mat av kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0