Arbetslösa livet..

.. är ett tråkigt liv. Men jag tackar de högre  eller vad det nu var  den där midsommaraftonskvällen för 19 år sedan (kåtslagen helt enkelt?!) som gjode att jag fick snälla föräldrar som inte tycker det är allt för jobbigt att ha en "vuxen" dotter som bor hemma och inte gör speciellt mycket av dagarna, haha. Som mamma sa i morse när jag satt i soffan och läste tidningen "Ååh vad kul att du är hemma, du hinner nog jobba nog i ditt liv".
Var lite mer än en vecka sen jag sist jobbade (har jobbat på sjukhuset i Piteå i sommar, avdelning Medicin 3B) och det är skittråkigt att inte ha något vettigt att göra om dagarna.

Under veckan som jag varit ledig har jag varit duktig på att läsa bloggar. Helt sjukt alltså. Kom nästan upp till 20 olika bloggar som jag läser varje dag.. Men den roligaste som jag hittat (hörde talas om den på P3 i helgen) är nog ändå argalappen.se. Värt att kolla upp!

Jag har inte uppdaterat min blogg på hela sommaren, men före det var jag lite flitigare. Släktingar, framför allt från södra Svea, läste om mina äventyr i landet down under, Australien. Bästa investeringen i mitt liv!
Nu när man varit hemma ett tag brukar jag få frågan om jag inte längtar tillbaka, men "borta bra men hemma bäst" brukar bli mitt svar. Kommer nog alltid att stämma.

Efter att jag läst min gamla klasskompis Emilias blogg så tänkte jag att jag skulle ta tag i mitt bloggande igen. Inte bara vara nyfiken om vad som händer i alla andras vardag, utan dela med mig att mitt egna liv lite grann.. om nu någon är intresserad?

Hejsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0