JA jag lever!

Har bara haft litev strul med internet, så just nu fuskar jag lite medan jag är ensam hemma.

Resan gick bra. I London var det fööör stort, föör varmt och föör mycket folk! Men det ganska bra att hitta ändå (inte som du sa bro). Till London fick jag sitta själv, med från London till HongKong var det ett supermegastort plan (två vånings) och jag satt brevid en kille från Canberra som hade varit och rest runt i Europa i 4 månader! Född 88 och hade dom vitaste tänderna ever. Charles heter han och jag fick hans mailadress så jag kan skriva och berätta när jag ska komma till Canberra så han kan visa runt mig :) Den rutten flög vi när jag hade dag så jag tyckte det mest var en långsam flygning med ganska mycket turbulens över Ryssland.
Sen kom vi till Hong Kong. Också där var det SKITstort men såååå mycket finare! Har några bilder från flygplatsen mot bergen. Jävligt fräsht och fint överallt! Varje 20 meter hade dom säkert 10 dag och 10 herrtoaletter som säkert städades oftare än dom användes. Lätt att hitta där med. Men innna jag stigit av London flyget kändes det som jag hade fått uvi. Hade så förbannat ont och vart nog ganska orolig på flygplatsen i Hong Kong också, så jag upplevde det nog som varmare än det var. Sen på flyget till Sydney fick jag sitta själv för det var bara ungefär 170 passagerare. Nästan ett lika stort flyg (inte övervåningen dock) men mycket modernare. Man kunde välja film själv och pausa när man ville (kunde man inte på det första, utan man fick vänta tills en ny rulle börja). Fick mig några timmars sömn så det gick ganska fort. När vi flög över Syndey var det skitcoolt! och jag börja känna nervositeten. Tänk om inte mitt bagage var med!?!?! Och tänk om vi inte känner igen varandra (Shane, Brock och Mason skulle hämta mig). Men allt gick bra. Först gick jag igenom passkontrollen och fick mitt visum utskrivet (bra grej Fanny!) och sen fick jag vänta på bagaget (och mitt kom ju såklart sist) och sen genom säkerhetskontrollen. Sen några meter ut till nån vänthall och dom första jag ser är killarna :) En bilresa på ungefär 2 timmar så var jag framme!

Igår gjorde jag inte så mycket annat än sov. Vakna kring 1 och duscha, gjorde gröt (som inte smaka som hemma eftersom vattnet smakar klor), packa upp mina grejer och sen lekte vi lite med barnen ute. Bec, en tjej från Shanes jobb som bara bor en bit ner, kom förbi. Ska följa med henne och hennes kompisar till nån pub ikväll. Sen så for mam and dad bort på middag, så då var jag barnvakt en stund. Shane har flugit till USA i morse, så då ville dom va själva en stund.
Gick och la mig kring 10. Tänkte se Team America, men ljudet funka bara på den första delen. Somna ändå när jag såg den. Och vakna imorse av att dom börja vakna där ute innan dom skulle skjutsa Shane till New Castle. och sen skulle jag upp och väcka Brock och hjälpa han på morgon och följa han till bussen. Sen plugga jag in grejer i örat (har inte ordet i hjärnan just nu) för att kunna sova för cp fåglarna som är utanför mitt rum och för Harry the dog som älskar att skälla på dom (och fönstrerna är ju inte direkt isolerade här..). Sen vaknar jag halv 2! Ajaj. Och jag som hade tänkt hinna ut. Måste typ springa ner till affärn för att iaf kunna säga att jag gick dit en sväng! Så har ungefär en timma på mig från nu tills Brock kommer hem från skolan igen och jag måste va hemma.

Ikväll iaf.. Är nervös som fan för att jag inte ska fatta ett ord av vad dom säger. Och eftersom alla här verkar va heelt tokigt intresserade av rugby, så ska jag följa med henne i helgen och se en match. Vet däremot inte var och när, men det ordnar sig alltid.

Ringde just nån från Brocks skola och sa att han inte mådde nå bra. "Are you able to drive?" Hell no. Dom kör ju på fel sida! Vill nog prova en gång innan jag ger mig ut till hans skola, även om jag nog skulle hitta.

Ringde mamma igår! Funderar på att ringa till Agneta idag också. Ska köpa ett mobilnummer i helgen, så kanske måste ringa till henne med numret första gången.

Och FANNY kommer! Yesyesyes! Berätta det för Kerry igår och hon hade berättat det för Shane och han börja direkt med att hon måste komma hit och jag måste fara till henne på helgerna, även om jag inte själv hade sagt nå :) "Bec har en syster i Sydney, så hon var dit ganska ofta - skitbra ju".

Vet itne om jag ska gå ut nu om han kanske kommer hem tidigare.

Jäävligt synd att ingen är inloggad på msn, eller överhuvudtaget vaken just nu. Men kanske blir bättre efter helgen när vi fixat internet åt mig. Ska lägga upp bilder då också!

Hoppas alla där hemma mår bra! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0