Fredag.

Jag och Sofie är duktiga och sitter på bibblan idag på våran lediga dag! Har just tryck en halv liten burk med keso som blev över från gårdagens middag. Gjorde nämligen världens godaste kålpudding med brunsås och lingonsylt! Recept -> Här.

Om ungefär en timma ska vi bege oss till kårhuset Villan för att möta upp Benice en dryck på EPP (efter-plugget-pub). När vi slickat glasen rena ska vi gå hem till Rödluvan, mitt kollektiv, och laga 3-rätters:

1. Egentillagad skagen på toast (alternativt skagen och sallad). Serveras med ett vitt Riesling (finns det röda?).
2. Stekt fläskfilé, klyftpotatis, sallad och bea. Bag-in-box rö-tjut.
3. Chokladmousse med apelsinsmak ala Per Morberg, toppad med mango och hallon. Drink ala Benice.

Efteråt kommer vi nog bråka om vad som ska ses på tv. Jag kommer trotsa på mitt alternativ eftersom jag kommer tvingas att se Melodifestivalen i morgon, som jag hatar.

Förövrigt saknar jag min Daniel och Lillgrus. Men jag och Maja får härda ut en vecka till, då resten av familjen brummar ner till Umeå!

Kommentarer
Postat av: Fanny

ååhh vad gott det lät :)

2011-02-07 @ 19:55:16
URL: http://billybookcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0