Pyssel

Sitter inte så ofta vid datorn, därav min torka här vid bloggen.

Men ikväll har jag suttit och pysslat och även fixat så jag kan lägga in bilderna från mobilen (ny programvara = strul). Ikväll har jag även städat, laga mat och lådor och gått en långpromenad med Tove. Hon och jag har hittills haft våra veckoträffar på något berg i Pite kommun, men på grund av jobb och semester så fick det bli runt stan denna gång.


Larssonsberget i Svensbyn och Kalahatten

Och så till kvällens pyssel. Under helgen som var köpte jag Hemma tidning (bilaga till en av kvällstidningarna) och i den visade dom ungefär hur man kunde göra en ljuskrona själv utav ståltråd. Så på väg hem från jobbet gick jag in för att köpa lite tråd. Men jag vill inte göra en fet ljuskrona, utan nöjde mig med att härma en annan som fanns på bild. Detta blev resultatet:




Ungefär samma bild, jag vet. Men jag är så nöjd med min improvisation!
Nästa gång ska jag dock göra en som är aningen mindre och med en
betydligt bättre ståltråd! Blev grymt sugen att ta upp tovningen igen efter
allt knåp ikväll.


I morgon är det onsdag och jag är ledig! Ska klippa gräs, förhoppningsvis sola och fixa innan mina älsklingar kommer hem på kvällen. De kommer hem en kväll tidigare än vanligt i och med att vi åker på semester på torsdag eftermiddag så fort jag hunnit hem från jobbet. Det blir en lång weekend i Arjeplogsfjällen med vandring, tält, fiske och massa mys. Som jag längtat efter denna vecka då jag har min första och enda semesterdag!


Om jag hinner och om de är ute ska jag också förbi Lintu en sväng. Jag kan inte sluta titta på bilden av gogrisen som togs i söndags då han var 6 veckor. Titta sååå snygg! Och på söndag är det bara EN VECKA kvar - can't wait!!





Sist men inte minst, en bild från min fasters riktigt trevliga 60 års kalas, som vi var på i lördags.



Världens underbaraste kille! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0