Tentaveckan..

..inleds med semelbakning hos mamma i Svensbyn! Hon kommer och hämtar upp mig efter jobbet, så hon får väl helt enkelt ta och förhöra mig om cholecystit, cholangit, appendicit (gallblåseinf, gallgångsinf och blindtarmsinf) och allt annat man måste kunna istället. Men tack vare vår bästa Sofie kommer pluggningen gå lite lättare.

Har jag berättat att nästkommande praktik börjar nästa måndag? Jo men det gör den och i 4 veckor ska jag vara på Medicin Akut Vård Avdelningen (MAVA) på sjukan i Umeå. Kanske det ger en nytändning, till skillnad mot för den sista praktiken!? Träffa förresten en gammal klassis i lördags, vars storasyster har läst till sköterska men som nu jobbar som personlig assistent istället för att "hon tycker det är mycket roligare", med tre års studielån. He-he..he.


Coldplay - A message 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0