Tordag

Jag har egentligen inte tid med att ni läser min blogg, eftersom jag är fullt upptagen med att plugga.. Näe så farligt är det faktiskt inte och vi har mer än vecka på oss med hemtentan.

Har just ätit en brunch (tv4 nyheterna var för intressanta och mer viktiga i morse än att stiga upp och äta) och nu ska jag nog, när jag skrivit klart, i alla fall läsa igenom tentan noga, skriva ut den och göra snygga, färgglada anteckningar på sidan om. Varför måste jag låtsas vara mer ambitiös än jag är?

Igår var en bra dag. Jag och Sofie var i och för sig på det värsta passet någonsin mitt på dagen (inte det tygsta, utan det värsta, tråkigaste, mest omotiverande osv), men sen förberedde jag middagen, tvättade, städade, satte upp nya gardiner som behövde strykas och läggas upp innan jag började laga själva middagen. Blev pizza och pizzasallad som jag sedan bjöd mina fina på - dvs Fanny, Josse och Anna. Fannys kille Bear joina även han senare.
När jag var ute i köket och diskade undan kaffekopparna så fick jag höra av min granne att jag kommer "bli en bra husfru". Hon sa det efter att hon nämnt vilka fina glas/muggar/kökssaker-i-allmänt jag har. Hur kan man bli en bra husfru bara för att man älskar köksgrejer? undrar jag mig. Jovisst, mina eventuella barn ska inte behöva dricka ur en ful mugg hemma (enligt mitt tycke) - men gör det mig till en bra mamma för det?!

Vi planerade föresten nyår igår (det var nog innan du kom Anna). Jag och Fanny ska kolla på smällare från mitt fönster här i korridoren. Hon i fåtöljen, jag på stolen närmast fönstret. AKA F-E-S-T!

PIXTAS! Klicka på bilden för att se den större.



1. During, 2. After, 3. Turrturr, 4. Bäst-Anna.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Du kommer absolut bli en topp husfru. Du slar mig med hastlangder helt klart. Jag har t ex inte gjort rent min ugn en enda gang efter den enda gang den blev rengjord nar du var har.



Kram, Agneta

2009-09-25 @ 13:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0