Lärare i språk

Har varit svenska lärare ikväll igen.
  • Alfabetet,
  • siffror,
  • veckodagar,
  • månader,
  • och lite andra nödvändigheter
är vad vi gått igenom. Hon är en duktig elev, men lite slarvig ibland. Och svårt med uttal på vissa saker, men jag kan inte klandra henne. Har det ju trots allt själv i ryggmärgen. Men tycker inte om när hon försöker komma undan med ursäker som "jag har för många språk i huvudet; engelska, italienska och mitt modersmål". Till svar brukar hon få, av sin stränga med rättvisa lärare; "må då vara engelska, men i Sverige pratar vi svenska".

Avslutar dagen med lite bilder.


Benicefis kom hit i eftermiddags
och jag har lekt geisha.


Fin bild på mig och Jönsa från igår! *fniss fniss tihiii*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0