När ångesten lagt sig

Nu efter en härlig lunch med mycket skratt har ångesten lagt sig en del. Men heeerreguu vilken tenta alltså! En av dom klarade jag nog, men den andra. Hej omtenta! Tur att läraren nog är någorlunda snabb på att rätta!

Sen gick vi hem hit och lagade en massor god kycklingsallad med vitlökssås a la Carlsson. CF, vitlök, salt, peppar och massor kärlek, eller hur var det? Sen blev det applepie! Blev säkert sjuk på köpet också eftersom Benice var gooode snorig!

Senare ska jag, Sofie och Jon gå runt Nydalasjön. Nu blir det JD&Turk häng ett tag. Först lite bilder från mobilen.


Från Fannys kalas. (hon posar med presenterna).


Boken Peter fick av mig och Daniel
när han fyllde år. Sen en fin bild på
Eskil och Maja (sekunden innan
Eskil rulla sig i koskit på åkern! Då
var han inte så omtyckt..)


Sofie med vår älskade farmakologi PUNKT.
Och den mycket macho goda lunchen idag.



Har jag föresten berättat att jag tror att jag är tillsammans med en författare? Nähä. Men det tror jag! PUSS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Moster Britta hälsar... Gick igenom min anteckningsbok och fann din adr. Kollade lite på din blogg, - ifall du håller på med nåt annat än mat, kompisar och fest, nåja. Berätta lite om vad tentorna innehåller, det kan ju vara intressant för en annan som också pluggat även om det är läääänge sedan. För mig känns det som om det var det ganska nyligen. Kul att du kan vara hemma emellanåt. Vi var till Helsingfors förrförra helgen. Ossis systerdotter Tanja hade bjudning hemma hos sig med anledning av hennes examen, hon blev socionom. Innan studrade hon till Idrottslärare men hoppade av året innan examen. Hon har jobbat på bra med studierna,är klar flera månader före sina kurskamrater. Nu jobbar hon med barn som har särskilda behov, men vill framöver jobba med vuxna. Vi stannade bara under eftermiddagen hos henne.På kvällen skulle hennes kompisar komma, hon har många eftersom hon har spelat i olika lagsporter, bla handboll. Hon bor tillsammans med sin kille som heter Arto, mkt behglig person. Vi åkte med kryssningsfartyget Mariella, tor Stockholm-Helsinfors. Kajsa hade en kompis med sig, det var kul för dom gillade att dansa på båten. Två live- orkestrar avlöste varandra. Ossi och jag satt och lyssnade på musiken och tittade på dom som orkade roa sig.

Vi har vackra höstfärger i naturen här. Frosten har inte varit så svår ännu. Vid lillstugan har jag pelargoner kvar ute,har visserligen skyddat dom en natt när det var minus grader. I helgen var Erna och Rolf här vi åt Fondue´.Rolf laddade ner lite foton från Lofsdalen på min dator. Ser riktigt trevligt ut vid grillplatsen som Ossi och Rolf gjorde iordning under hösten. Nu får jag sluta annars orkar du inte läsa allt. Ha det riktigt bra nu med allt plugg. Kramar från Väsbyviken

2009-10-19 @ 19:32:03
Postat av: Emmeli

Jag kanske skulle ha ringt dig innan vi bokade läkartid ;) Nämen, dom trodde att det var de!

Skönt att veta ändå, hönsmamma som man är :)



När kommer du hem nästa gång?

Hoppas det går bra i umeå :)

Kramar!

2009-10-19 @ 22:54:27
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0