26 januari

Nu när lönen har kommit känns det jävligt skönt att jag jobbade så många helger plus julhelgen som jag gjorde under december månad! Tänk om det kunde vara så varje månad.. hela året om.. Men jag gillar att vara student!

Helgen har varit bra! Fredag kom Benice (tjej från glada Hudik) och två tjejer från Ume, Lina och Camilla, hit och förfestade. Efter ett tag kom det även ett gäng grappar från Gällevare hit. Varför är en annan historia, men det var trevvliiit!
Lördag slappa jag och Korre (josses nya smeknamn) och kring 5 drog jag iväg till Benice, för att sedan äta middag med delar av klassen plus våra faddrar. Jag for hem ganska tidigt, såg en film (som nästan var för läsktig för att titta ensam på) och somnade gott.
Söndag satt jag i soffan med Korre medan hon kollade på skidskytte (jag webbade) och på eftermiddagen baka vi semelbullar! Gooooda som få! Kanske man skulle ha sökt jobb som semelbagare nu i semeltider istället?

Idag är det måndag och ny vecka.. även om måndagen strax är över. Hade bara lektioner i förmiddags och efter de gick vi till bibblan för att fixa lite grejs. Sen åkte jag och handlade, gick hem, kollade upp litteratur och lagade middag. Och ikväll har vi varit vid en "skidbacke" (hälften så stor som Vallsberget, men som skåningarna upplevde väldigt exotiskt) och åkt stjärtlapp, grillat pinnbröd och druckit varm choklad tillsammans med klass och faddar. Väldigt trevligt! Men blev fort blöt och kall.

I morgon går vi inte heller så länge. Vi ska intervjuva arbetande sköterskor och sen diskutera svaren. Efter det blir det en sväng förbi lungkliniken för att göra ett TBC test, som ska ligga under huden till på fredag då det ska analyseras. Dom kollar upp om jag behöver ta en till spruta eller ej. Kan ju vara värt det eftersom det ändå är gratis! (Vi får föresten även hepatit B sprutan). Sen måste jag till banken för att betala min första riktiga hyra. Vuxenpoäng? BIG time!

Nu har ni fått lite ny läsning. Känns som jag fått med det mesta. Eller kan föresten berätta att jag får nyckeln till mitt egna mansion på 20 kvm på fredag och ska flytta in på lördag!

Avslutar med en bild på min spexgrupp från när vi var och åt i underställ förra veckan;


Kommentarer
Postat av: syrran

Välkommen in i vuxenvärlden..hehe..tror nog du e lite mognare än dom flesta i din ålder..jo har du parkeringsplats där du ska bo elller hur gör man med bilen??kram

2009-01-27 @ 11:09:54
Postat av: Agneta

Battre att se dig i understall an i de dar lojliga overallerna som vissa brukar ha pa sig. Jag vagrade ha pa mig/kopa en under det ar jag gick pa hogskola i Sverige.



Lycka till med flytten. Du kommer nog att stormtrivas. Skont att fa sitt eget krypin. Kramar, Agneta

2009-01-28 @ 11:40:32
Postat av: Anette sjöberg

Hejsan !

Du verkar trivas som bara den. Härligt med en egen liten fågelholk. Lycka till !

Finns det några snyggingar i skolan du kan spana in ?

Ha det bra!

Många kramar från...Anette.

2009-01-28 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0