Tandvärk och pizza

Idag regnade det i Piteå. Alltså plusgrader och inte snökyla :) Men det sägs att den första snön, om än den inte ligger kvar, brukar falla kring den 14 oktober (=min storebror blir GAMMAL, fnizz).

Jag har inte tandläkar skräck, men det kan göra riktigt ont att gå till tandläkarn ändå! Och vill man ha bedövning när det ska borras och liknande så gör ju nålen som körs in i tandköttet också ont!!

Ja jag har varit hos min porugisiska tandläkare idag och rensat ut fyllningen i min döda framtand (man ska egentligen inte behöva göra det, men eftersom en del av min rot har försvunnit så har jag haft känningar i den! Den är alltså liiite kortare (vid roten) än min andra tand som lever). Alla som gjort en rotfyllning någon gång vet att man får fetaste klämman över tanden som gör jävligt ont vid tandköttet! Och eftersom min tand är död så ska jag inte känna något, men när han höll på och resna med nån metall grej (såg ut som en litenliten skruv) så var jag ändå tvungen att ge mig efter ett tag och ta den där bedövningen eftersom de var riktigt obehgligt och gjorde lite ont. Så nu har jag en ihålig framtand tills jag ska tillbaka igen om en månad för att rotfylla den igen. Så är det!

Efteråt gick jag på stan med Tove och Tommy. Men eftersom det inte är lika kul att gå på stan när man är arbetslös, så stanna vi inte såå länge. Jag for och handlade på Ica och sen hem och gjorde pizzaaaa. Godaste ever!

Nu ska jag och dricka kaffe hos faster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0