Melbourne 22/5 -08

I morse flyttade vi fran St Kilda in till stan. Det forsta Fanny gjorde var att fara tillbaka for att hamta varan matvaska, haha. Nar hon kom tillbaka gick vi och bokade bussresan upp till Sydney till pa sondag och vi gor ett stop i Canberra i 2 timmar (folk vi har pratat med sager att det ar nog med tid for huvudstaden! VI hade forst tankt overnatta en natt, men njaaa) innan vi kommer fran 9.15pm. Efter det gick vi till Botaniska tradgarden. Den ska visst vara den vackraste i Australien och med i tip 10 i varlden. Just nu ar det ju host och kallt, men det fanns manga fina hostfarger dar! Nar vi var pa vag ut ur tradgarden fick vi gratis yoghurt av na killar som dela ut det, sa det var ju snallt :) sen gick vi till Melbourne Cricket Ground, som ar en av dom storsta arenorna i varlden, dar vi gick pa en guidad tur som tog lite mer an en timma. Jag tyckte det var himla intressant aven om vi varken har cricket eller Rubgy/AFL kultur i Sverige. Vi har ju anda lart oss litegrann om sporterna nar vi varit har.
I morgon ska vi ga pa Queen Victoria Market och ga lite pa stan. Det ar en marknad som paminner om, tror jag, den som vi gick pa i Adelaide for det stod i Lonleyplanet att dom skulle salja allt mojligt i 500 olika stand. Pa lordag har jag da ingen aning om vad vi ska gora. Skulle hemskt garna fara till shoppingcentret dar dom har filmat Kath and Kim (Agneta vet vad jag menar), men far se om vi verkligen gor det, haha. Noojs, noojs!

Laddade upp en massa nya bilder igar. Dom ar fran nar vi var i Adelaide/Red centre tills igar.
KLICKA HAR
Fanny la ocksa upp nagra bilder, dock inte lika manga
KLICKA HAR
For dom som inte har sett Fannys bilder fran april,
KLICKA HAR

For ovrigt tycker vi att Melbourne ar jattevackert och mysigt pa nagot satt. Kanske har med sparvagnarna att gora, vad vet jag. Som en Sydney-tjej sa haromdagen "Dom ar sa coollugna nar dom har lunch, inte alls stressade". Men kallt ar det! I forrgar kunde jag ga i t-shirt hela dagen, men idag kande jag vissa stunder for att bara bade kofta och jacka + vantar!

Agneta, du maste ge mamma eran "nya" adress nasta gang du pratar med henne. For adressen jag fick av henne sa jag kunde skicka ett kort var ju visst fel :) tur det inte var allt for fel.

Ha det sa bra! Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0