Första jobbardagen gjord!

Har jobbat min första riktiga dag idag. Vi satt ute på altan och chilla, barnen såg tv och vi läste lite böcker men annars hände det inte så mycket.
I morgon är jag ledig förutom att jag ska ta upp den äldsta och ta han ner till bussen. Men annars ska jag sova!, gå ner downtown en sväng (har inte gjort det ännu annat än när vi fixa mitt mobilnummer) och sen på kvällen ska jag följa med och se när Brock tränar judo i en stad i närheten.

Lördag kväll gjorde vi inte så mycket. Var nog då jag bara gick och la mig och såg en film. Igår söndag var det meningen att Bec skulle ta med mig på rubgy klockan 10, men kring 9 ringde hennes mamma och sa att hon var på sjukhuset i Newcastle för att kolla upp sitt öga för att hon hade varit i slaggis lördag kväll. Kerry blev nog mer besviken än jag, så hon ringde direkt till en kille som jobbar med henne och hörde om jag kunde följa med han - vilket jag kunde Och gjorde. Så strax före 1 skjutsade hon mig till Scott och vi gick till stadion, eller vad man kan kalla det, för att kolla på två matcher. Väl där var det en massa glada och fulla supportrar som drack en massa öl (matcherna började redan på förmiddagen). Scott var itne direkt den mest pratglada människa jag mött så jag satt mest och frös och titta på allt folk runt om eftersom jag inte fatta så mycket av spelet. Scott är själv rubgyspelare fast för ett annat lag, men nästa år ska han spela för Singleton. Under den andra matchen gick vi ner till solen - thank god! När sista halvleken börjat kom det fram en tjej (trodde jag var Scotts nya tjej) och börja prata med mig. Elissa var jättetrevlig och presentera mig för en massa folk som stod runt om och jag fick låna hennes filt (kolla bilderna). Sen när allt var över gick vi till hem hennes lägenhet som låg på andra sidan vägen och fixa lite varmare tröjor till mig och Scott. Hennes kille, också rubgyspelare, följde också med. Efter det bar det av till puben! Singleton vann den viktigaste matchen, vilket inte gjorde stämningen sämre. Så vi var där och drack och åt middag med halva stan kändes det som. Det var jättetrevligt och jag hade riktigt kul! Men det var söndag med en jobbardag efteråt, så kring 7 tog vi en gratis buss hem (kostar kring 6 kr och pengarna går till välgörenhet) och sen gick jag och la mig - lagomt full och mycket nöjd! Nästa helg är det rugby match igen, fast i någon annan stad. Elissa sa att hon skulle höra av sig innan, men eftersom hon får en kompis på besök i helgen hoppas jag inte på för mycket.

Några bilder från resan som jag tog med mobilen. Ha det bra och hör av er!
Tänkte bara på filmen Flight plan
Alla filmer hade kinesisk text eller dubbning
Bara en av fleera filmsidor att välja mellan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0