Dagen efter

Igår var ungefär min värsta - och bästa dag här.

Det värsta var att Brock stanna hemma från skolan även om han inte var sjuk. Eftersom han var hemma kunde vi inte gå till lekgruppen med dom två yngre och han betedde sig MYCKET dåligt på förmiddan! Bland det värsta jag varit med om.. Och när båda pojkarna är hemma samtidigt är dom mäkta jobbiga, när dom är ensamma är dom hur snälla som helst. Men på eftermiddan fick dom se film heela tiden till Kerry kom hem, orka inte göra någonting annat och så fort han sa nå orka jag knappt lyssna, så arg var jag.


Fast sen på kvällen gick jag ut! "Förfesta" med Scott (han som tog med mig på rugbyn i söndags, jobbar med Kerry), en 40årig kvinna som också jobbar med Kerry och deras chef, en 30årig karl, på en pub nere i stan. Var faktiskt himla trevligt! Och det märktes ganska mycket att engelskan har blivit bättre i veckan, för nu kunde jag hänga med i samtalen mer.

Efter den puben gick vi vidare till samma ställe som jag var ut på i söndags. Stod först med kvinnan och hängde, men sen presentera hon mig för hennes sons kompis Kyle. Så efter de var jag med Kyle och vi träffa lite av hans kompisar, fast dom flesta var för fulla. Han var himla trevlig! Han tog mitt nummer och lova att han skulle höra av sig, så i morse fick jag mitt första sms haha (han fråga om han skulle visa mig runt i Singleton, äta lunch eller något när han var ledig). Sen när Kyle for hem så träffa jag en tjej, Lucy, som jobbar på dagiset där Mason och Jelena går. Jag var med henne resten av kvällen (åkte samma buss hem) och även hon tog mitt nummer! Så nu får jag längta igen till nästa fredag, om nu ingen hör av sig före..


Fick föresten min första lön igår! $200 rakt ner i fickan. Tror jag ska ta mig en tripp till Newcastle på tisdag, om det nu inte är för tjorvigt med tåg och sånt! Måste ju göra något annat än att bara vara hemma på 15 Deans Ave!


Här är det ju vår nu, men igår kväll var det nästan lika varmt som en av våra sommarkvällar! "Wait until the summer, so hot you can't sleep".

Är ensam hemma just nu.. Å så lugnt och skönt! Ska snart gå ner och köpa mer vatten, sen lägga mig och se en film. Nästan för varmt för att bara va ute idag. Får va ute mer imorrn istället.
Kom på att jag måste maila killen från resan hit, Charles från Canberra!

Ha en bra lördag allihop! Pusskram

Peter, jag väntar på ett mail från dig....


Kommentarer
Postat av: Peter

men det kommer ju...

2007-09-15 @ 19:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0