SNÖ!?! HAHA

Här känns snön SÅ långt borta så det var lite kul att höra att den första fallit hemma. Jovisst det är mitten av oktober och det börjar bli kallt hemma, men det blir ändå en annan grej när man själv går mot det motsatta - sommar. Nu har det börjat vara hyffsat varmt om kvällarna inne också. I början var det kallt inne både morgon och kväll, men nu är det bättre. Får dock stanna som det är och inte bli varmare som det kommer bli.

Elissa ringde och väckte mig i morse för att berätta att hon bokat biljetterna till "Jazz in the Vines" och att vi lämnar Singleton kring 6 på lördagmorgon med slutmål SYDNEY! Vi kommer nog fram kring 9 :D Hade hellre farit fredagkväll, men hon skulle träffa killen då och om jag tar tåget kommer jag fram efter midnatt.

Läste Fannys blogg (http://faktafanny.bloggspace.se/) om att göra svensk mat. Det är inte det enklaste med renskav och mos med sylt eftersom dom inget av det har här. Kanske köttbullar (det har dom) med mos och brunsås? Lingonsylten kan man ju glömma.. Om dom nu inte har de på Ikea?

Ska lägga upp lite bilder i ett annat inlägg. Ha en fortsatt bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Bro´

man kan ju göra en sorts fuskskav menar jag.Ta bara kängurukött eller nått annat inhemskt och gör skav av det och lite brunsås till det-kanon...Lingonsylten får man väl fejka på något sätt,typ hallon som man kör i mixern.....använd fantasin

2007-10-16 @ 21:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0