Ensam hemma!

Kring 4 efter några timmars packning for dom mot kusten. Tror dom hade kring 5 timmars körning innan dom skulle komma fram så dom var glada att jag hade hållit Jelena vaken idag :)
När dom for cykla jag ner och handla lite mat och grejer till i helgen. Sen kom jag hem, åt middag och sen har jag städat hela huset förutom barnens rum och det stora sovrummet. Får se om jag till och med orkar moppa i köket imorrn innan jag går ner till stan för att möta upp Fanny på tågstationen.

Igår var det inte speciellt bra väder och sent på eftermiddan börja det regna. Sen har det regnat hela natten och nästan hela dagen idag. Regnar till och och från fortfarande och hoppas verkligen att det har slutat tills på lördag då vi ska vara ute hela dagen! Men regnet behövs verkligen.. Första gången det regnar sen jag kom och gräset är riktigt uttorkat och vasst att gå på. Man kan inte heller slösa vatten på blommor som hemma, så det är nog bara bra att det blir lite blött.

I morse stod jag och diska undan och så kände jag nå kallt på min fot så jag kolla ner och såg en liten ödla! Man aldrig kan vara säker på vilka djur som är giftiga eller itne här i Oz tyckte jag det var lite obehagligt, även om den var ganska liten. Som tur var är Brock tuffare på djur än jag så jag bad honom ta ut den med en pappersbit och när han som bäst försökte få upp den gick svansen av! Och den sluta inte röra på sig för det!! BLÄ!

I morgon ska jag som sagt gå ner till stan så jag är på tågstationen kring 13.15(?!) för att möta upp Fanny. Kanske vi käkar lunch innan vi traskar hemåt mot Heights igen. Hon kommer att få se ett ganska annorlunda landskap motför i Sydney, men det blir bara bättre på lördag för det är himla vackert ute vid vinodlingarna!

Det åskar ute.. Gansak annorlunda mot för hemma dock.
Ha det bra! Kram

Kommentarer
Postat av: Sune

Du verkar vara cool trots kräldjuren. Hoppas ni får bra väder i helgen och att Du och Fanny får det trevligt. Du får gärna maila ert / ditt telefonnummer så kanske vi kan ringa under helgen.
Ha det bäst!

2007-10-25 @ 22:37:52
Postat av: josse

Jag skulle åxå vela ha ditt telefonnummer så jag kan ringa dig nån gång :) Kanske när jag är i NZ å sen i Aus. Längesen jag fick nå mail från dig däremot.. Jag saknar dom! Ha d trevligt i helgen. Pusshej

2007-10-26 @ 15:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0