Efter en varm dag

När jag på träningen 19.00 var det fortfarande +31 och det var en tjej som sa att 16.00 hade det varit +36. Så idag har det minsann varit varmt! Men det blåste rätt friskt på eftermiddag, så vi höll oss inne.
New South Wales har skollov i två veckor nu, så jag har alla barnen hemma om dagarna (kanske skrev det sist också, kommer inte ihåg). På förmiddan idag gick vi ner till en park som har en skateboardramp, dock MKT större än hemma i Svensbyn/Piteå, så alla barnen vart nöjda, glada och lite tröttare. Sen på eftermiddag laga jag middag och så kommer Brock in och säger att det är en orm på baksidan som nog hunden har bitit! Så jag gick ut för att kolla och där nedanför citronträdet låg en biten brun äcklig orm (ungefär i storlek med såna ormar man kan ha hemma). Visste inte om det var död eller levande, så jag sa åt barnen att dom inte fick vara ute! Försökte få tag i Kerry förgäves. Men ungefär en halvtimma senare kom en karl från Shanes jobb över med nå stålgrejer så jag bad han titta på den. Han sa att det är en JÄTTE farlig orm och konstaterade att den var död. Först hade han tänkt hänga upp den i ett träd åt fåglarna, men det slutade lyckligtvis med att han tog med sig ormen på hans bilflak, heh.

Igår cykla jag till en supermarket innan träningen för att fördriva lite tid. Träffa Kyle där, hans jobb, och han fråga om jag ville följa med till beachen till helgen. Dom skulle fara lördag, men jag försökte få han att välja söndag istället eftersom jag och Kerry hade tänkt fara och shoppa i nån större stad på lördag! Så får se hur det blir :)

Elissa erbjöd mig skjuts till Sydney den 20-21 för hon skulle till sin mamma då. Tog en tåg tidtabell igår och det tar bara 1h10min till Newcastle! inte alls farligt ju. Kanske måste fara dit någon ledig tisdag! Eller det kommer jag def att göra. Lite tråkigt att fara själv bara.


Ska lägga mig och läsa, sen sova. Ha det bra allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0